رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان دزفول از تعدیل نرخ اجاره بهای زمین های کشاورزی در شمال خوزستان خبر داد.

تعدیل نرخ اجاره بهای زمین های کشاورزی شمال خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ بهمن دریکوندی، رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان دزفول بیان داشت: در دیدار و مذاکره با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس امور اراضی کشور توانستیم شورای تامین استان خوزستان را متقاعد کنیم تا قانون اجاره بهای زمین های کشاورزی را لغو کند.
 
وی افزود: قیمت اجاره بهای زمین کشاورزی در سال های گذشته برای هر هکتار بین 700 تا 800 هزار ریال بود که با مصوبه جدید به 3 میلیون و 550 هزار ریال افزایش یافته و اعتراض کشاورزان شهرهای اندیمشک، دزفول و شوش را به دنبال داشت که با پیگیری صورت گرفته موفق شدیم این نرخ را به حدود یک هفتم قیمت یعنی معادل نرخ ابتدایی کاهش دهیم.
 
دریکوند اذعان کرد: این امر با تلاش و پیگیری فراوان نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی و حمایت فرماندار دزفول انجام شد ضمن اینکه نرخ آب بهای پرداختی کشاورزان نیز تاحدودی کاهش یافت.
 
رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان دزفول افزود: این تصمیم در راستای حمایت از کشاورزان منطقه شمال خوزستان و توجه به تولیدات کشاورزی منطقه گرفته شد و منجر به رضایتمندی کشاورزان شده است.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با اتخاذ این تصمیم بار سنگینی از دوش کشاورزان منطقه برداشته شد زیرا افزایش نرخ اجاره بهای زمین های کشاورزی موجب اعتراض کشاورزان شده بود.
 
بهمن دریکوندی اظهار داشت: در حال حاضر نیز در تلاشیم با تنظیم دادخواستی به دیوان عدالت اداری کشور،موضوع واگذاری اراضی دولتی به کشاورزان واجد شرایط را پیگیری و نهایی کنیم که این امر موجب شکوفایی ورونق بیش از پیش کشاورزی منطقه و استان خواهد شد چرا که علاوه بر کاهش هزینه های جاری برای کشاورزان شور و شوق و تلاش آن ها نیز بیش تر از گذشته خواهد شد.
 
دزفول با ۹۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت سالانه حدود سه میلیون تن محصول تولید می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.