مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه (س) با تجلیل از مادران شهدا و افتتاحیه جشنواره نوروزی در شهر بافران با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مردم بافران به صورت خودجوش با دعوت از مادران شهدای این شهر روز مادر را تبریک و با هدایایی به رسم یادبود علاوه بر  یادو خاطره شهدای دفاع مقدس  ،از ایثارگری های این عزیزان تشکر کردند.
در حاشیه مراسم ولادت این بانوی بزرگ اسلام ، جشنواره  نوروزی رایحه نور از مهمترین و جدیدترین برنامه‌هایی است که به صورت خودجوش و مردمی  به مناسبت عید نوروز و با هدف ایجاد نشاط، شادابی و پویایی مسافران نوروزی و گردشگران برنامه ریزی و برگزار گردید.  
 از مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات بافرانیان برای بهتر برگزار شدن این جشنواره در طول ایام نوروز، می‌توان به راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات، ، پخت و توزیع غذاهای محلی و شیرینی‌های سنتی، اجرای موسیقی محلی در  ورودی بوستان فرهنگ ، تور شترسواری و اسب سواری، توزیع اقلام تبلیغاتی و گردشگری، چیدمان سفره هفت سین نام برد.
طرح مهدویت یکی از طرحهایی است که همزمان با سراسر کشوردر بافران برای نخستین بار رونمایی و مورد بازدید مسافران نوروزی قرار گرفت.
این طرح به مدت سیزده روز درشهر بافران با هدف  افزایش آشنایی با مهدویت و رویکردهای این طرح و نهادینه سازی فرهنگ مهدویت به نحوی که سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است برگزار شد.
نمایشگاه عکس هنری بافران که برای سومین بار عکاسان این بار با تصاویری از دل طبیعت و آثار تاریخی ، فرهنگ و هنر بافرانی را به نمایش گذاشتند تا گردشگران و مسافرین نوروزی را به سمت تاریخ کهن و قدیمی بافران سمت و سوق دهند.
نمایش گروه ارغوان بافران توسط هنرمندان این دیار توانست با با اجرای خوب در لحظات پایانی سال با طنزپردازی علاوه بر اینکه لبخند و عیدی به مردم اهدا کردند با نگرشی هوشمندانه و براساس طنز نشان دادند تا تلنگری برای خانواده ها  باشد تا به این نوع سبک  ازدواج  حرکت کنند .
گفتنی است مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مرکز فرهنگی نیستانی  و جشنواره نوروزی در بوستان فرهنگ بافران با حضور نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک ، مسئولین ادارات و دکتر بافرانی شهردار منطقه 21 تهران در این مراسم حضور  داشت .



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.