برای تهیه عیدی کافی است با صرف کمی وقت و سلیقه، هدیه ای مناسب با سن و جنسیت کودکان آماده و این خاطره خوب را در ذهن آنها ماندگار کنید.

عیدی دادن به کودکان با ایده هایی جدید در نوروز 96به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در سال‌های نه‌چندان دور و در رسوم کهن ایرانی ، شگون عیدی و دشت کردن آن از افراد خاص اهمیت ویژه‌ای داشت و آن را نشانه تبرک می‌دانستند که البته امروزه این رسم کمرنگ شده است. در گذشته، عیدی بیشتر به شکل هدیه داده می‌شد، ولی امروزه عیدی بیشتر به شکل نقدی پرداخت می‌شود. 

کتاب تقویت هوش نوزاد یا کتاب‌های دیگری که به درد مادرانی می‌خورد که نوزاد دارند، هدیه خوبی برای عیدی نوزادهاست. اما باز هم اگر دنبال هدیه‌ای کاربردی می‌گردید که پدر و مادر را خوشحال کند.

 وسایل بازی کوچک هم هدیه خوبی برای بچه‌هاست. تاب‌های کوچک که به بارفیکس و چهارچوب در اتاق وصل می‌شوند و اسب‌هایی که تاب می‌خورند هم بچه‌ها را خوشحال می‌کند.

پاک‌کن‌های طرح‌دار، مدادهای فانتزی، مداد رنگی و وسایل این‌چنینی، هدیه‌های مناسبی برای آن‌هاست. وسایل ورزشی مثل عینک شنا، راکت بندمینتون، تور و توپ بسکتبال و ... هم علاوه‌بر این‌که بچه‌ها را خوشحال می‌کند باعث تحرک و سلامت آن‌ها می‌شود. بچه‌ها می‌توانند در روزهای تعطیل نوروز، با این وسایل در هر پارک نزدیک منزل‌شان ورزش کنند. اگر کودک به سنی رسیده که بتواند ساعت را بخواند می‌توانید یک ساعت مچی کوچک برایش بخرید. ساعت مچی به کودک حس بزرگی می‌دهد.

برای بچه‌های 3 تا 5 سال می‌توانید هدیه‌های متفاوت‌تری بخرید. خمیربازی یا رنگ انگشتی علاوه بر اینکه بچه‌ها را خوشحال می‌کند خلاقیت آن‌ها را بالا می‌برد. 

سی‌دی‌های کارتون و بازی هم برای بچه‌ها در این سن قابل استفاده است. ماه و ستاره شب‌رنگ هم هدیه‌ای مناسب برای بچه‌ها به‌خصوص بچه‌هایی است که تازه می‌خواهند به تنهایی در اتاق خودشان بخوابند. این ماه و ستاره‌ها به سقف می‌چسبند و وقتی چراغ را خاموش می‌کنید می‌درخشند و آسمان اتاق کودک‌تان را شبیه آسمان کویر می‌کنند. 

لباس شخصیت محبوب کارتونی کوچولوها هم بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید آن‌ها را خوشحال می‌کند. اگر کودک به عروسک یا شخصیت کارتونی خاصی علاقه دارد، یکی از زیباترین کارهایی که می‌توانید بکنید این است که عکسش را بگیرید، از یک عکاسی بخواهید آن عکس را کنار شخصیت محبوب کودک مونتاژ کند و به شکل تابلو برای‌تان چاپ کند. 

هدیه‌هایی که به بچه‌ها حس بزرگی بدهد هم می‌تواند جذاب باشد. مثلا برای پسرها یک جعبه ابزار و برای دخترها یک جعبه کوچک وسایل کوچک خیاطی می‌تواند خوشحال کننده باشد. تخته وایت‌بورد و کره زمین هم می‌تواند علاوه‌بر هیجان‌زده کردن بچه‌ها، برای افزایش سطح آگاهی آن‌ها مفید باشد. برای این سن می‌توانید از سی‌دی بازی، کمک آموزشی یا کارتون مناسب سن بچه‌ها هم استفاده کنید. هدیه‌های خلاقانه‌تر مثل یک بسته سنگ «یه قل دو قل» هم می‌تواند برای بچه‌ها جالب باشد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.