معاون مجلس نمایندگان افغانستان، پاکستان را عامل اصلی ادامه جنگ در این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرد پاکستان عامل اصلی ادامه جنگ در افغانستان است.
 
به گزارش خبرگزاری آوای افغانستان، معاون اول مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرد با در نظر داشتن تعهداتی که جامعه جهانی به ویژه آمریکا در برابر افغانستان دارد، نیاز است تا دست مداخله پاکستان را در امور افغانستان کوتاه کند و این کشور را که حامی اقدامات تروریستی است در فهرست سیاه قرار دهد.
 
وی افزود: ما از تمام دنیا می خواهیم کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند، به ویژه پاکستان را تحریم کرده و در فهرست سیاه قرار دهند تا جلوی مداخله این کشور در افغانستان گرفته شود.
 
در همین حال نمایندگان مردم افغانستان در مجلس تاکید کرد: پیمان امنیتی با آمریکا هیچ سودی برای ثبات و جلوگیری از مداخله های پاکستان نداشت و نیاز است تا این پیمان بازنگری شود.
 
عبیدالله بارکزی، عضو مجلس نمایندگان ارزگان نیز خارطر نشان کرد : پاکستان همواره مداخله های آشکار در افغانستان داشته و امضای این پیمان امنیتی با آمریکا تا کنون سودی به افغانستان نداشته و نیاز است تا این پیمان بازنگری شود.
 
نمایندگان مردم در مجلس افغانستان تاکید کردند تا زمانی که کشورهای حامی افغانستان تعهدات شان را به شکل صادقانه عملی نکنند و نیز برای مهار نا امنی ها ، نظامیان افغان را بیشتر تجهیز نکنند، دشوار خواهد بود که افغانستان به ثبات نسبی دست یابد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار