رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه یکشنبه با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه یکشنبه با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد. عباس که عصر امروز وارد قاهره شد روز دوشنبه نیز پیش از عزیمت به واشنگتن برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار خواهد کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمد ابوزید سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر در توییتر اعلام کرد: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به محض ورود به قاهره که به دعوت رئیس جمهور السیسی صورت گرفته است با وزیر امور خارجه دیدار کرد.
 
یک مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود گفت عباس نیمه نخست آوریل آینده به کاخ سفید خواهد رفت تا اولین دیدار خود را با ترامپ که ژانویه گذشته رئیس جمهور آمریکا شده است برگزار کند. رسانه های اعلام کردند عبدالله دوم پادشاه اردن نیز آوریل آینده با ترامپ دیدار خواهد کرد.
 
دیدار عباس با السیسی درحالی برگزار می شود که روابط فلسطین با مصر بر سردی گراییده است. اردن و مصر تنها کشورهای عربی هستند که با اسرائیل توافق صلح امضا کرده اند. تلاشهای صلح بین فسلطینیها و اسرائیل از زمان شکست طرح آمریکا در آوریل 2014 تاکنون متوقف شده است.
 
ترامپ ماه گذشته رویکردی متفاوت با چند دهه سیاست آمریکا در خصوص خاورمیانه نشان داد و در دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واشنگتن تاکید کرد راه حل تشکیل دو کشور تنها راه پایان دادن به منازعه نیست و افزود گزینه های جایگزینی در نظر دارد.
 
نتانیاهو پنجشنبه اعلام کرد در حال گفتگو با دولت دونالد ترامپ درباره راه های پیش برد شهرک سازی است. این سخنان در آستانه گفتگوهای تازه با یکی از مشاوران ارشد رئیس جمهور آمریکا مطرح شد.
 
نتانیاهو همچنین تصریح کرد قصد دارد یک مکان جدید برای ساکنان یک شهرک یهودی نشین در کرانه باختری اشغالی موسوم به آمونا، که در ماه فوریه براساس دستور دادگاه تخلیه شد، بسازد. ساخت یک شهرک جدید صهیونیست نشین با مجوز رسمی دولت اسرائیل به طور حتم انتقاد بین المللی شدید را به همراه خواهد داشت.
 
ساخت و ساز در سال های اخیر شامل گسترش شهرک های موجود در کرانه باختری بوده و بسیاری از کشورها هشدار داده اند این اقدامات به تدریج در حال از بین بردن هر گونه احتمال دستیابی به راه حل دو کشور است. دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به طور مرتب از اسرائیل به علت شهرک سازی انتقاد می کرد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار