اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اخطاریه ای درباره رگبار شدید، باران و برف و آبگرفتگی معابر در مناطق جنوب و جنوب غربی استان هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در اخطاریه هواشناسی اصفهان آمده است: با توجه به شرایط تشدید ناپایداری از بعداز ظهر روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه در مناطق جنوب و جنوب غرب استان، رگبار شدید، باران و برف پیش بینی می شود که باعث آبگرفتگی معابر خواهد شد.
در این اخطاریه آمده است که احتمال رخداد تگرگ نیز وجود دارد.

هواشناسی اصفهان به گردشگران توصیه کرد که در این شرایط از اسکان در چادر و گردشگری طبیعی خودداری و در صورت اضطرار، چادر ضدآب در پناه ساختمان مستحکم بنا کنند بطوریکه چادر بنا شده زیر درختان و دکل های برق قرار نداشته نباشد.
همچنین گردشگران از حضور در جنگل و فضای باز و روشن کردن آتش در فضای باز خودداری کنند.

بر اساس این اطلاعیه، کویرگردی در شرق استان، ماهیگیری، کوهنوردی، قایق رانی، شنا و اسب سواری نیز توصیه نمی شود و بدلیل اُفت دما همراه داشتن لباس مناسب و وسایل گرمایشی، ضروری است.

 با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه ناپایداری از اواخر وقت دیروز(شنبه) از سمت غرب و جنوب وارد استان شد که تا روز سه‌شنبه فعال خواهد بود.
ناپایداری‌ها بصورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید بویژه در مناطق جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین برای روز دوشنبه، وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک پیش بینی شده است و بیشینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان نیز۱ تا ۳ درجه کاهش خواهد یافت.
دمای فعلی هوای کلانشهر اصفهان 11 درجه سانتیگراد با 24 درصد رطوبت است و هوای این کلانشهر برای روز دوشنبه، ابری گاهی وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.
گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته چوپانان با 26 درجه و سردترین نقطه، میمه با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است.

همچنین به گزارش مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز یکشنبه، با شاخص کیفی 71 (AQI) سالم است.
وضعیت کیفی هوای شهرهای خمینی شهر با شاخص 78، شاهین شهر 72، مبارکه 78 و نجف آباد 56 (AQI) نیز تا ساعت هفت صبح یکشنبه، سالم بوده است.
با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در باره وضعیت هوای اصفهان، توجه گردشگران به توصیه ها و هشدارهای هواشناسی، ضروری است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.