یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: انجام مسافرت‌های بی‌‌برنامه در تعطیلات عید نوروز سبب شده تا مردم از صله رحم و دید و بازدید‌های این ایام جا بمانند و این مسئله باعث بروز آسیب‌های اجتماعی فراوانی در بین خانواده‌ها می‌شود.

سفر را جایگزین دید و بازدیدهای نوروزی کنیم؟

جعفر بای آسیب‌شناس اجتماعی در گفت‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش مسافرت‌های نوروزی و مشکلات ناشی از آن اظهار داشت: افزایش وسایل برون‌شهری باعث ازدیاد تردد در جاده‌های کشور و مسافرت‌های نوروزی در کشور شده و مردم در ایام تعطیلات به شهر‌های دور و نزدیک سفر می‌کنند.

وی بیان کرد: مسافرت در ایام تعطیلات عید نوروز فرصت طلایی دید و بازدید و صله رحم را که در آن ویژگی‌های فراوانی نهفته شده است به آسانی جای خودش را به سفرهای نوروزی داده است و این مسئله سبب بروز چالش‌های اجتماعی و آسیب‌های خانوادگی می‌شود.

بای عنوان کرد: با افزایش مسافرت مردم در عید نوروز مکان‌های گردشگری با جمعیت فراوانی مواجه می‌شوند و این مسئله سبب شده تا لذت مسافرت و گردش از بین برود.

وی تأکید کرد: نبود یک برنامه‌ریزی منظم برای مسافرت در ایام تعطیلات سبب شده تا افراد به دید و بازدید‌های عید نپردازند و از فیض عظیم این کار درست بی‌بهره بمانند.

بای گفت: برای ایام تعطیلات مردم با یک برنامه‌ریزی خوب و کوتاه کردن زمان مسافرتشان می توانند به تمام برنامه هایشان از جمله مسافرت و دید و بازدید‌ها برسند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار