اداره فدرال مهاجرت آلمان به زودی از نرم‌افزار تشخیص صدا برای آگاهی از هویت واقعی پناهجویان استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ مقامات دفتر فدرال مهاجران و پناهندگان آلمان قصد دارند تا دو هفته آینده استفاده از نرم‌افزار تشخیص صدا را برای احراز هویت پناهجویان وارد شده به این کشور، آغاز کنند. البته این نرم‌افزار دست‌کم تا یک سال آینده به صورت معمول برای همه پناهجویان ساکن آلمان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد زیرا هنوز تردیدهایی درمورد کارآمد بودن آن وجود دارد.

این نرم‌افزار قادر به تشخیص لهجه‌های مختلف است و حتی می‌تواند زادگاه شخص پناهنده را نیز برای نیروهای امنیتی مشخص کند. 

مقامات آلمانی امیدوارند با استفاده از نرم‌افزار تشخیص صدا بتوانند دریابند کدام پناهنده عرب دارای ملیتی سوری است زیرا فقط مهاجران سوری به دلیل وقوع جنگ در کشورشان، می‌توانند از شرایط پذیرش به عنوان پناهجو در آلمان برخوردار شوند.

تعداد پناهجویان وارد شده به آلمان در سال 2015 حدود 280 هزار نفر بود؛ اما این آمار در سال 2016 به 890 هزار نفر افزایش یافت.

به دلیل افزایش پیش‌بینی نشده تعداد پناهجویان در آلمان، مقامات این کشور برای تامین نیازهای اولیه این افراد نیز با مشکل جدی مواجه شده‌اند. دفتر فدرال مهاجران و پناهندگان آلمان درنظر دارد با احراز هویت و تشخیص زادگاه اصلی پناهندگان، از کشورهای مرتبط با این افراد کمک بگیرد. 

نرم افزار تشخیص صدا با استفاده از پیکره‌های گفتاری و صوتی سعی در تشخیص لهجه و گویش پناهندگان دارد. هنوز مشخص نیست مقامات آلمانی به چه طریق و یا حکم قانونی قصد دارند پناهندگان را مجاب به ضبط صدایشان در این نرم‌افزار کنند. ممکن است پناهندگان همکاری لازم را نداشته و با تغییر تُن صدا، در ارائه نتایج درست نرم‌افزار اختلال بوجود آورند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار