صفاری‌نطنزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روند اقتصادی در جامعه را بر پایه اقتصاد مقاومتی نمی‌بینم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: یک دهه زمان برای هماهنگ‌سازی و بسیج عوامل موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیاز است و باید تمامی دستگاه‌ها نیروهایشان را برای این امر به کار گیرند.

صفاری"مرتضی صفاری‌نطنزی" نماینده مردم نطنز در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی فرمولی موقت و گذرا نیست، گفت: نمی‌توان برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تنها یکسال زمان صرف کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ادامه داد: بنده مجموعا روند اقتصادی را در جامعه بر پایه اقتصاد مقاومتی نمی‌بینم،‌ بخشی از اقتصاد کشور عمومی بوده و در اختیار دولت بوده که حتی دوسوم آن هم نزد شرکتهای دولتی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: تقریبا یک سوم بودجه کل کشور در اختیار بودجه عموم قرار دارد و مابقی آن که بخش قابل توجهی است به شرکت‌های دولتی مانند شرکت ملی نفت، گاز، ایمیدرو، ایدرو و ... تعلق می‌گیرد.

صفاری نطنزی افزود: اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق می‌یابد که تولید و اشتغال‌زایی افزایش یافته، رکود وجود نداشته باشد، صادرات و سرمایه‎گذاری خارجی رونق داشته باشد و این یعنی همان تعریف اقتصاد مقاومتی که باید درونزا و برون‌گرا باشد.

وی تاکید کرد: با افزایش تولید داخلی و متعادل‌سازی شرایط اقتصادی و میزان نقدینگی در کشور می‌توان تمام شاخص‌های اقتصاد ملی را در جای خود قرار داد تا تحت تاثیر شک‌های خارجی مانند تحریم و عوارض اقتصاد خارجی قرار نگیرد.

نماینده نطنز با تاکید براینکه حداقل یک دهه زمان برای هماهنگ‌سازی و بسیج عوامل موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیاز است، افزود: برای ایجاد اقتصاد مقاومتی باید تمامی دستگاه‌ها نیروهایشان را به کار گرفته تا بتوانیم به یک شرایط خوب در این زمینه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار