هیأتی از دانشگاه ابن‌سینا افغانستان به سرپرستی دکتر «احمدی» رئیس این دانشگاه، با دکتر «محمود نیلی احمدآبادی»، رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفتگو کردند.

دیدار هیأت دانشگاه «ابن سینا» افغانستان با رئیس دانشگاه تهران
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، یک هیأت دانشگاهی از افغانستان با رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیأتی از دانشگاه ابن‌سینا افغانستان به سرپرستی «احمدی» رئیس این دانشگاه، «حسنی»، رئیس دانشکده مهندسی، «شفق خواتی»، رئیس تحصیلات تکمیلی و «یحیی وقار»، رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه ابن سینا با «محمود نیلی احمدآبادی»، رئیس دانشگاه تهران دیدار وگفتگو کردند.

در ابتدای جلسه رئیس دانشگاه ابن سینا در معرفی دانشگاه ابن سینا گفت: این دانشگاه خصوصی و غیر انتفاعی است و در سال 1388 تأسیس شده و شش دانشکده مختلف دارد و حدود 102 استاد با دانشگاه مذکور همکاری می‌کنند و از تجارب دانشگاه تهران در ساختار آن نیز استفاده شده است.

وی افزود: ایران و افغانستان سرنوشت مشترکی دارند و علاقه‌مندیم که دانشگاه تهران معیارهای ما را مورد بررسی قرار دهد که بتوانیم در صورت تأیید همکاری علمی دوجانبه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران نیز در سخنانی گفت: ایران و افغانستان خیلی به هم نزدیک هستند. لازم است علم و تکنولوژی در کشور افغانستان هرچه بیشتر توسعه یابد. ما دوست داریم منطقه رشد کند و اگر منطقه رشد کند همه رشد می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، نیلی افزود: مهم‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است، ما می‌توانیم تجارب خود را در سازماندهی دانشگاه به شما انتقال دهیم.

در طراحی ساختار، ارزیابی کیفی، و پذیرش اساتید برای انجام فرصت‌های مطالعاتی و تبادل کتب و نشریات علمی آمادگی داریم.

رئیس دانشگاه ابن سینا نیز از توجه رئیس دانشگاه تشکر کرد و افزود: در تأسیس رشته‌های جدید و همچنین انتشارات دانشگاه تهران به مساعدت دانشگاه تهران نیاز داریم. همچنین مجلات پژوهشی ما برای داوری خواستار همکاری دانشگاه تهران هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار