فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از برخورد قانونی با متخلفان عرضه، خرید و فروش گونه های در حال انقراض جانوری و گیاهی در ایام نوروز خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی جمشیدیان  گفت: پایش های زیست محیطی در ایام نوروز به صورت مستمر ادامه دارد وبا متخلفان عرضه و خرید فروش گونه های جانوری و گیاهی در حال انقراض برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به ایام نوروز عده ای از افراد ناآگاه یا سودجو اقدام به صید و عرضه و خرید و فروش غیرمجاز برخی گونه های ارزشمند جانوری و نیز گیاهی می کنند گفت: گونه در معرض خطر انقراض سمندر لرستانی، مار آبی، لاک پشت گوش قرمز و لاله واژگون از جمله این گونه ها ست که در سطح معابر یا اماکن پرتردد نظیر بازارها و پایانه ها و یا مراکز فروش آبزیان به فروش می رسند.

جمشیدیان خواستار حفاظت از این گونه ها و زیستگاه های آنها و همچنین پیشگیری از انتقال بیماری های باکتریایی و ویروسی به انسان و بویژه کودکان شد و گفت: شهروندان از خرید این جانوران خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد را به شماره تماس 3-35602421 گزارش دهند.

درآستانه نوروز باستانی برخی از سودجویان اقدام به صید، عرضه و خرید و فروش غیرمجاز برخی گونه های ارزشمند جانوری و نیز گیاهی می کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.