مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به مراتع استان خبر داد.

۲۰ اردیبهشت زمان ورود عشایر به چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی محمدی مقدم با بیان اینکه کوچ عشایر و ورود دام به مراتع چهارمحال و بختیاری از ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۶ امکان‌پذیر خواهد بود، از عشایر خواست از کوچ زود هنگام به مراتع این استان خودداری کنند.
 
وی گفت: اگر دامداران قبل از ۲۰ اردیبهشت وارد مراتع استان شوند پس از صدور ۲ نوبت اخطاریه، در نوبت سوم پروانه چرای دام آنها باطل می شود که در این صورت، دامدار متخلف قادر به ادامه شغل خود نخواهد بود.
 
محمدی مقدم افزود: در حال حاضر اخطاریه مبنی بر عدم ورود زودهنگام دام به مراتع چهارمحال و بختیاری به میزان ۲ هزار برگ چاپ شده است که جهت توزیع در اختیار ادارات شهرستانی، دهیاران و اداره کل امور عشایر قرار می گیرد.
 
وی اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ۵ گلوگاه ثابت در شهرستان‌های اردل، لردگان و کوهرنگ مستقر و ۹ اکیپ سیار نیز در شهرستان‌های مذکور به منظور جلوگیری از چرای زود هنگام دام توسط بهره برداران روستایی و عشایر در سطح مراتع فعال هستند.
 
چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری از اقوام بختیاری، قشقایی، چهرازی، نصرآبادی و دهکردی، بعد از فارس، دومین استان عشایر نشین کشور است.  
 
عشایر چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۴ هزار و ۶۵۷ خانوار عشایری در ۸۵ درصد گستره جغرافیایی این استان استقرار دارند. 
 
این عشایر برای ییلاق بهار و تابستان در چهارمحال و بختیاری سکونت دارند و در فصول سرد سال، به سمت مناطق قشلاقی و گرمسیر و بیشتر به استان خوزستان کوچ می‌کنند.
 
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار