استاندار آذربایجان غربی گفت: در نشست هایی که با استاندار سلیمانیه و وزیر اقتصاد اقلیم کردستان عراق برگزار شد بر تبدیل بازارچه 'کیله' سردشت به یک معبر رسمی تاکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مهندس سعادت پنجشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران جدید و سابق سردشت در ششمین نشست شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: به علت طولانی شدن روال قانونی و نداشتن حق تصمیم گیری از طرف اقلیم کردستان، توافق شد که این پیشنهاد بعد از عید برای تردد در 2 طرف مرز به قرارگاه رمضان داده شود و قرارگاه هم در حال بررسی این موضوع است.

وی افزود: درصدد هستیم گمرکی مثل گمرک تمرچین پیرانشهر در سردشت هم راه اندازی کنیم و برای این مهم نیز باید زیرساخت ها و تاسیساتی همچون گمرک و گذرنامه در بازارچه 'کیله' ساخته و راه اندازی شود.

سعادت ادامه داد: اطراف بازارچه کیله مثل گمرکات رسمی کشور با دیوارهای بتنی بلند مهار و در آن ساختمان و انبار ساخته می شود و با بهبود شرایط آب و هوایی تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری راه اندازی می شود.

سعادت اظهار کرد: ولی چون فعلا کارت تردد قرارگاه رمضان صادر می شود بدون گذرنامه خواهد بود و دارندگان این کارت می توانند به نقاط مختلف کشور سفر کنند و اگر کارت تردد به گذرنامه تبدیل شود کار ارزشمندی خواهد بود که در این شرایط ارتباط درست اقتصادی هم به دست می آید.

وی در خصوص خارج کردن کوله برها از شرایطی سخت شغلی فعلی گفت: طرحی به وزارات اقتصاد و دارایی، گمرک ایران و وزارت بازرگانی ارسال شده و اکنون در هیئت دولت است که تا انتخابات ریاست جمهوری نهایی و اجرا می شود که اجرای آن، کولبرها را از شرایط سخت زندگی و شغلی خارج می کند و همچنین درامد و شخصیت آنها هم محفوظ می ماند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.