کشور اسلامی با توانمندی هایی که دارد نباید افراد نیازمند و فقیر داشته باشد و این عیب بزرگی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به آغاز سال جدید، گفت: روزهای پایانی سال افرادی که قدرت خرید دارند مشغول خرید اقلام عید هستند، اما برخی از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند شرایط آن‌ها متفاوت است، اینجاست که باید افراد توانمند دست نیازمند را بگیرند تا آن‌ها هم در شادی سهیم و شریک باشند.

حجت الاسلام قاسم لیوانی افزود: کسی که کار نیک کند هم پاداش در دنیا دارد و هم پاداش در آخرت و بخشی از پاداش دنیوی نیکوکاران ایجاد برکت، افزایش رزق و روزی و پاداش اخروی آن‌ها شامل ورود به بهشت و دوری از آتش جهنم است.
حجت الاسلام لیوانی با اشاره به میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) اضافه کرد: کسی که لباس عروسی اش را به یک زن نیازمند هدیه کند، گردن بند خود را هدیه بدهد و سه روز روزه بگیرد و افطار خود را در این سه روز به نیازمندان بدهد فرد بزرگی است و این تن‌ها گوشه‌ای از کارهای نیکو این حضرت بزرگ است.

امام جمعه گرگان بیان کرد: این بانو الگوی بسیار بزرگی برای همه زنان و مردان عالم است و ما باید بیشتر از اهل بیت (ع) مخصوصا حضرت زهرا (س) پیروی کنیم.

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به میلاد امام خمینی (ره) در ۲۹ اسفند گفت: عظمتی که حضرت امام (ره) با انقلاب اسلامی در دنیا خلق کرد بر کسی پوشیده نیست. همانطور که بزرگان دنیا اعتراف کردند که انقلاب ایران زلزله‌ای بود که خاورمیانه را به لرزه درآورد؛ لذا همه باید قدر این انقلاب را بدانند تا لطمه‌ای به آن وارد نشود.

حجت الاسلام لیوانی اضافه کرد: مردم ایران از قدیم نوروز را جشن می‌گرفتند و دید و بازدید می‌کردند، اما این شادی باید متعارف باشد و مراقب بود در این شادی‌ها کارهای خلاف شرع انجام نشود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.