وزرای آموزش و پرورش طی سالی که گذشت سفرهایی را به مناطق مختلف کشور به منظور مشاهده و رفع مشکلات آن داشته‌اند، که به مهم‌ترین این سفرها اشاره می‌شود.

سفرنامه وزرا از تحقق اهداف تربیتی تا افتتاح پروژه های عمرانی و آموزشیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در سالی که گذشت با تغییراتی عظیم در سکانداری این وزارت خانه مواجه بود به گونه ای علی اصغر فانی  وزارت این نهاد آموزشی را به فخرالدین دانش آشتیانی واگذار کرد و تغییرات از راس وزارتخانه آغاز شد.

در حالی که تغییر در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد اما وزرای سابق و فعلی به فعالیت خود در جهت آشنایی بیشتر با مناطق مختلف کشور در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت ادامه دادند و سفرهای استانی با دستاوردهای عمرانی و آموزشی برای استان ها و شهرهای مختلف کشور همراه بوده که به برخی از مهم ترین آن ها می پردازیم.

سفر به زاهدان و دلجویی از خانواده معلم فداکار
واپسین روزهای فروردین 95 علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای حضور بر مزار معلم فداکار و دیدار با خانواده حمیدرضا گنگوزهی که با نثار جان خود جان 3 دانش آموز را نجات داد، به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

وی در نخستین برنامه با حضور در گلزار شهدای زاهدان و غبارروبی مزار شهدای فرهنگی، تجدید میثاقی با آرمانهای شهدا نیز داشت.
 
سفر به روسیه و توسعه توسعه همكاری ها در عرصه آموزش و پرورش
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ارائه بخشی از توانمندی های مجموعه این وزارتخانه، علاقه مندی ایران برای توسعه همكاری های علمی و آموزشی با روسیه را یادآور شد.

وی گفت: ضرورت دارد كه با اشتراك گذاشتن تجربیات و تبادل هیات های علمی و ورزشی و همچنین برگزاری المپیادهای دانش آموزی، همكاری های دو كشور همگام با توسعه همكاری های سیاسی و اقتصادی طرفین بیش از پیش گسترش یابد.
 
دیمیتری لیوانوف وزیر علم و آموزش روسیه نیز برای گسترش همكاری ها با وزارت آموزش و پرورش ایران در تمامی زمینه‌های علمی و آموزشی و مشاركت فعال در طرح‌ها در این عرصه تاكید كرد.
 
سفر به سمنان و اعطای هدیه ویژه رئیس جهمور به آموزش و پرورش
علی اصغر فانی وزیرآموزش وپرورش از اعطای اردوگاه فرهنگی تربیتی امام زمان (عج) به این وزارتخانه و در قالب هدیه ویژه رییس جمهوردربیست وششمین سفراستانی هیات دولت خبرداد. 

فانی عنوان کرد: در برنامه ریزی سفر به استان سمنان درهیات دولت ،خرید اردوگاه فرهنگی تربیتی امام زمان(عج) ازمحل اعتبارات سفر رییس جمهور و احداث یک باب واحدآموزشی درشهرستان مهدیشهر به عنوان هدیه ویژه رییس جمهور به آموزش وپروش استان تصویب شد ومی تواند مورداستفاده دانش آموزان وفرهنگیان قرارگیرد.
 
سفر به کردستان و افتتاح پروژه های عمرانی
آیین بهره برداری 2 هزار و 223 واحد مسکن مهر، با حضور فانی وزیر آموزش و پرورش، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان شهریور سال جاری انجام شد.
 
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته دولت و برای بهره برداری از چند پروژه عمرانی در یک سفر دو روزه به استان کردستان سفر کرده بود.
 
نخستین سفر وزیر جدید به شیراز و احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور
نخستین حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان  وزیر آموزش و پرورش با کلنگ احداث بزرگترین مجتمع آموزشی خیر ساز جنوب کشور در شهرک گلستان شیراز آغاز شد.
این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت 54 هزار متر مربع و با زیر بنای 45 هزار متر مربع در قالب 30  واحد آموزشی ، ورزشی ، کارگاهی ، خوابگاهی و اداری و با هزینه ای بالغ بر 800 میلیارد ریال در مدت 36 ماه توسط بیناد صدر هاشمی نژاد ساخته می شود.
 
این مجتمع آموزشی به صورت دو مجتمع مجزای دخترانه و پسرانه امکان پذیرش نزدیک به 2 هزار دانش آموز در دو مقطع متوسطه اول و دوم  را به صورت شبانه روزی دارند و بر اساس اساسنامه این مجتمع ، تنها دانش آموزان بی بضاعت استان فارس امکان تحصیل در این فضای آموزشی را خواهند داشت.
 
سفر به خراسان رضوی و توجه به توسعه مدارس سبز
دانش آشتیانی جایگاه خیرین را در پیشگاه خداوند بسیار رفیع دانست و گفت: مدرسه سازی و کمک به آموزش و پرورش با هیچ عمل خیر دیگری قابل مقایسه نیست، به ویژه که امروز در نظام تعلیم و تربیت کشور ما با چالش هایی مانند وجود ۶۸ هزار کلاس درس ناامن و در معرض تخریب مواجه هستیم و این موضوع زنگ خطری است که باید فکری برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار کنیم.
 
وی با بیان این که وزیر آموزش و پرورش تا بخش های مختلف جامعه در قبال این شرایط مسئول هستند، افزود: باید تلاش کنیم تا مشکلات این حوزه را حل کنیم و خیرین مدرسه ساز می‌توانند با کمک های فکری و مشارکت مالی خود شرایطی را ایجاد کنند تا در آینده مدرسه ناایمن نداشته باشیم.

دانش آشتیانی بر درنظرگرفتن معماری شاد در مدارس کشور تاکید کرد و افزود: اجرای مدل هایی مانند توسعه مدارس سبز می تواند به ما در تربیت همه جانبه دانش آموزان کمک کند.

سفر به اصفهان و افتتاح پروژه های خیر ساز آموزشی
فخرالدین دانش آشتیانی، در رأس هیأتی با هدف دیدار صمیمانه با فرهنگیان به استان اصفهان سفر کرد و با حضور در گلستان شهدای شهر زواره به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد.
 
دیدار با فرهنگیان زواره، اردستان، کاشان، آران وبیدگل، افتتاح آموزشگاه زنده یاد قریب شجاعی زواره و کلنگ زنی بیش از 10 پروژه آموزشی خیرساز با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های وزیرآموزش و پرورش در این سفر 2 روزه بود.

سفر به کاشان و کلنگ زنی مرکز بهداشتی ودرمانی فرهنگیان
بازدید از یک واحد آموزشی، حضور در جمع فرهنگیان شهرستان کاشان و آئین کلنگ زنی بیش از 10 پروژه آموزشی خیرساز با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال، از برنامه امروز وزیرآموزش و پرورش در سفر به شهر کاشان است. 
 
دانش آشتیانی، طی مراسمی عملیات پروژه خیرساز مرکز بهداشتی درمانی فرهنگیان کاشان و 26 طرح آموزشی، عمرانی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را با اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیارد ریال آغاز کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار