بازسازی مثانه با استفاده از نا‌نو داربست

مخترع بازسازی مثانه با بکارگیری نا‌نو داربست زیستی عنوان کرد: طراحی بازسازی مثانه با استفاده از نانو داربست، کمک بزرگی به جراحان مثانه و درمان سرطان پروستات می‌کند.

ناصر شخص‌سلیم مخترع بازسازی مثانه با استفاده از نا‌نو داربست زیستی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اختراع خود در زمینه مهندسی بافت و زیست مواد اظهار داشت: اختراع بازسازی مثانه به وسیله نا‌نوداربست زیستی شیوه‌ای ابتکاری بوده و این طرح در حوزه مهندسی بافت و زیست مواد قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف اصلی این اختراع دسترسی به داربست مناسب برای افزایش حجم و بازسازی مثانه است که این مسئله یکی از مشکلات بزرگ جراحان اورولوژیست را حل می‌کند.

شخص‌سلیم بیان کرد: این داربست دارای ابعاد بسیار ریز و نا‌نو بوده و از لحاظ ساختاری مشابه ماتر‌یکس خارج سلولی است و به خاطر شرایط خاص مکانیکی خود می‌تواند راه جدیدی را در ترمیم مثانه ایجاد کند. این اختراع در علم پزشکی بسیار حایز اهمیت و حلال بسیاری از مشکلات محسوب می‌شود.

این مخترع افزود: داربست الکترور‌یسی شده PCL با فیبر‌هایی در ابعاد نا‌نو طراحی می‌شود که توانایی حمایت از رشد فیزیولوژیک و طبیعی سلول‌های مختلف را در داخل مثانه دارد که در این داربست مسائل مربوط به ترمیم مثانه به عنوان دو ترکیب زیست سازگار و زیست تخریب پذیر در قالب فیبرهای نانو‌یی و به صورت یک ساختار واحد عمل می‌کند.

شخص‌سلیم تأکید کرد: این داربست نانو‌یی الکترو‌ریسی شده برای ترمیم بافت مثانه در مدل حیوانی نتایج خوبی را به دست آورده و امید است در مراحل بعدی آزمایش، موفقیت‌های خوبی کسب شود.

وی در خصوص کاربرد این اختراع تصریح کرد: داربست نانو‌یی که موفق به تولید آن شدیم، در طب ترمیمی برای بیماران مبتلا به نوروژ‌نیک و سرطان مثانه کاربرد دارد و سبب التیام هر چه سریع‌تر دردهای ناشی از این عوارض می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار