مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از برگزاری 650 نشست کتابخوان در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رباب عزیزخانی با ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای صورت گرفته در طول یکسال، از برگزاری 4 نشست کتاب خوان تخصصی و بیش از 650 نشست کتابخوان مدرسه ای و کتابخانه ای در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

وی از افزایش تعداد کتابخانه های عمومی نهادی به 60 باب خبر داد و گفت: بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم چی در جهت ساخت و تکمیل 7 باب کتابخانه عمومی در سالهای 94 و 95 مشارکت فعالانه ای داشته اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل به تعداد کتابخانه های مشارکتی هم اشاره کرد و افزود: تعداد کتابخانه های مشارکتی دراستان به 12باب رسیده است.

عزیزخانی از ارتقای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه استان اردبیل در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی روبه گسترش می باشد.

وی خواستار تشکیل سازمان های مردم نهاد در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در شهرستان نیر شد.

فرماندار شهرستان نیر هم به تعداد افراد عضو شده در 4 کتابخانه عمومی شهرستان نیر اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 2هزار و187نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان نیر شده اند که به این تعداد افراد 8 هزار و 451 جلد کتاب امانت داده شده است.

مهدی احمدی گفت: تاکنون 4 هزار و 897 جلد کتاب به کتابخانه های شهرستان اضافه شده است.

وی از برگزاری 31 مورد نشست کتاب خوان در شهرستان خبر داد و افزود: در برنامه داریم اینگونه نشست ها در روستاهای فاقد کتاب خانه صورت گیرد.

وی از خرید یک دستگاه خودروی حمل کتاب به صورت سیار در سال آینده هم خبر داد و افزود: در 9 اداره شهرستان نیر ایستگاه های مطالعه دایر می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.