مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از تصویب نخستین پناهگاه حیات وحش در استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پناهگاه حیات وحش شیرستان در شهرستان کوهرنگ با تصویب در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان افزوده شد.

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: این منطقه با مساحت 44546 هکتار در بخش مرکزی، دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ واقع گردیده است.

وی افزود: با توجه به تنوع زیستی غنی، قرارگیری در کریدور گدار کبک و سایرگونه های حیات وحش مابین استان‌های چهارمحال و بختیاری، استان اصفهان و خوزستان، پوشش جنگلی غنی انتخاب شده است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از احتمال وجود گونه در معرض انقراض ( CR ) سمندر لرستانی به دلیل وضعیت خاص زیستگاهی در این منطقه سخن گفت و تصریح کرد: این منطقه در تاریخ 1/11/93 از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری تحت عنوان پناهگاه حیات وحش پیشنهاد شد که با پیگیری‌های انجام شده و طی مراحل قانونی در تاریخ 24/12/95 در جلسه شورای عالی محیط زیست به تصویب رسید.

سازمان حفاظت محیط زیست ایران مناطق با ارزش زیست‌محیطی ایران را جهت محافظت در قالب مناطق چهارگانه، شامل پارک ملی، اثر طبیعی ملی، منطقه حفاظت‌شده و پناهگاه حیات وحش تقسیم کرده‌است.

پناهگاه حیات وحش به محدوده ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت، آب و کوهستان اطلاق می شود که دارای زیستگاه‌های طبیعی نمونه و شرایط اقلیمی خاصی برای جانوران وحشی بوده و به منظور احیا این زیستگاه‌ها تحت حفاظت قرار می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار