استاندار اردبیل گفت: امسال ۸ هزار و ۳۶۶ متقاضی از بخشودگی جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان دراستان اردبیل برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: امسال هشت هزار و 366 متقاضی از بخشودگی جرایم تسهیلات زیر 100 میلیون تومان در استان اردبیل برخوردار شدند که این یک راهکار مناسب برای ایجاد انگیزه در بین صاحبان واحدهای تولیدی و به ویژه کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه برخی بانکها در بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات زیر 100 میلیون تومان اقدامات خوبی انجام داده‌اند، افزود: انتظار می‌رود سایر بانکها نیز این طرح را به طور منظم انجام دهند تا شاهد رشد و توسعه استان در بخش اقتصاد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: یکی از اولویتهای اساسی مسئولان استان رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری است که در این زمینه امسال برنامه‌های بسیار خوب و هدفمندی انجام شد که انتظار داریم در سال آینده دستگاه‌های اجرایی روند خدمات‌دهی به سرمایه‌گذاران را تسهیل بخشند چرا که توسعه و پیشرفت استان منوط به حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

خدابخش افزود: توسعه صادرات و برداشتن موانع صادرات نیز یک امر ضروری است که مهمترین هدف ما افزایش صادرات و حمایت از تجار است چرا که استان اردبیل ظرفیتهای بسیار بالایی در بخش کشاورزی دارد که توسعه کشاورزی منوط به افزایش صادرات محصولات کشاورزی است که این امر انگیزه تولیدکنندگان و صادرکنندگان را دو چندان می‌کند.

وی از برنامه‌ریزی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: امسال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تسهیلات خوبی به واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال ارائه شد که توانستیم بسیاری از واحدهای تولیدی را فعال کنیم که این امر توسعه اشتغال و اقتصاد منطقه را به دنبال داشته و در سال آینده نیز برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال را به چرخه تولید بازگردانیم که باید دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای این امر اقدامات اساسی انجام دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.