جذب گردشگر سلامت یا توریسم درمانی یکی از ظرفیتها و توانمندیهای ویژه مشهد در حوزه سلامت به شمار می رود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه پیشگام است.

توریسم درمانی یکی از ظرفیت های ویژه مشهد در حوزه سلامتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار عمده گردشگران سلامت از کشورهای کویت، بحرین، قطر، افغانستان، عراق، تاجیکستان و ترکمنستان به مشهد سفر می کنند.
وی افزود: بیشترین نیازهای درمانی گردشگران سلامت شامل اقدامات جراحی قلب باز، جراحی عروق، جراحی عمومی، ارتوپدی، خدمات پوست، مو و زیبایی و خدمات دندانپزشکی، زنان و نازایی است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه ۲۰ هزار گردشگر سلامت از کشورهای مختلف در بیمارستانهای مشهد پذیرش و بستری می شوند.
وی افزود: تعداد گردشگران سلامت مشهد در سالهای اخیر روند صعودی داشته و چندین برابر این میزان نیز خدمات درمانی سرپایی به گردشگران سلامت ارائه می شود.
بدیعی گفت: وجود حرم مطهر رضوی، توانمندی بالای پزشکان از نظر علمی و تجربی، مراکز تشخیصی و درمانی مجهز، وجود منابع طبیعی و چشمه های آبگرم، تنوع داروهای گیاهی و کاهش نرخ خدمات از جمله ظرفیتهای جذب زائر و گردشگر سلامت در مشهد و استان خراسان رضوی به شمار می روند.
وی گفت: اقدامات و برنامه های در دست انجام دانشگاه علوم پزشکی مشهد با محور تسهیل فرآیندهای گردشگری سلامت می تواند به عنوان الگو در سطح کشور اجرا شود.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.