محسن یزدی گفت: شعار و رویكرد ما پیوند مستند و منافع ملی است و ما براساس این شعار شاكله فعالیت مركز را پی گرفتیم.

رویكرد ما پیوند مستند و منافع ملی است
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن یزدی با اشاره به اینكه یك مستند خوب هم باید در جامعه اثرگذار باشد و هم به نفع مردم و كشور ساخته شود، گفت: ما امسال به این نتیجه رسیدیم كه به صورت مشخص اگر بخواهیم مستندی بسازیم كه بیشتر مردم آن را ببینند باید به تلویزیون توجه بیشتری داشته باشیم. ما روش های توزیع را امتحان كردیم و معتقدیم تلویزیون از همه این روش‌ها موثرتر است.  
 
یزدی با بیان اینكه سال بعد هم مانند امسال توجه اصلی‌مان به تلویزیون خواهد بود، افزود: از طرف دیگر وقتی قرار بر همكاری با تلویزیون داشته باشیم، باید اقتضائات و شرایط مخاطب تلویزیون را هم مد نظر قرار دهیم. به همین منظور، جهت گیری ما در ساخت فیلم‌های مستند در نظر گرفتن شرایط مخاطب تلویزیون بود؛ چون برای ما تاثیرگذاری و مخاطب بیشتر حائز اهمیت است؛ اگرچه معتقدیم مستندهای جشنواره‌ای و توفیق در جشنواره هم تاثیر خاص خود را دارد؛ چون مخاطبین جشنواره‌ها حرفه‌ای این حوزه هستند و با ساخت فیلم مستند خوب و درخشش در جشنواره هم می توانیم جریان‌سازی كنیم.  
 
مدیر «مركز مستند سوره» در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به این مهم كه سیستم اطلاع‌رسانی ما چه در بخش هنر و چه در بخش رسانه، الكن عمل می كند، گفت: در كشور هزاران اتفاق و سوژه وجود دارد ولی بسیاری از مخاطبان از این اتفاق ها آگاه نیستند و چون محصولی هم در این زمینه تولید نمی شود، اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه نمی شود و مردم هم در زمینه‌های مختلف  آگاه نمی‌شوند.
 
 وی با اشاره به اینكه توجه ویژه به مستندهای تاریخی هم در برنامه‌های امسال «مركز مستند سوره» بوده ادامه داد: نظر رهبر انقلاب بود كه به تاریخچه حكومت پهلوی پرداخت شود. همان طور كه همه می‌دانیم یكی از فاسدترین و وابسته ترین خاندان پادشاهی كشور خاندان پهلوی بودند كه بسیاری از مردم ما در مورد نحوه حكومت آن ها چیزی نمی دانند. به همین منظور ما مستند پهلوی دوم با نام «در برابر طوفان» را در 10 قسمت با تصاویر آرشیوی دیده نشده و بی بدیل ساختیم كه دهه فجر از تلویزیون پخش شد و با استقبال خوبی هم همراه بود. بازخوردهای مثبت خوبی داشت و مورد توجه بزرگان نظام هم قرار گرفت. به نظرم «در برابر طوفان» می‌تواند آغاز یك جریان برای تولید جدی‌تر مستندهای تاریخی باشد.
 
یزدی با اشاره به این مطلب كه  مجموعه رضاشاه را هم برای سال آینده داریم، افزود: راجع به آیت الله مدرس هم قرار است كاری بسازیم؛ ضمن اینكه تحقیقات گسترده‌ای راجع به شخصیت های تاریخ معاصر كه در سرنوشت مردم موثر بودند هم انجام می دهیم و با ساخت فیلم مستند مردم را به عبرت‌های تاریخی رجوع می‌دهیم.
 
وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: توجه به مستندسازهای شهرستانی از اولویت دیگر برنامه‌های امسال ما بود كه معتقدیم هنوز قدم های موثر در این زمینه برنداشتیم و با توجه به اینكه در شهرستان‌ها پتانسیل زیادی برای ساخت فیلم‌های مستند وجود دارد كه باید به آن ها توجه كرد. جوانان زیادی به خاطر كمبود بودجه استعدادهایشان از بین می‌رود و این مسئله برای من همچون یك كابوس است.
 


انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار