معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ماموریت‌گرا کردن و ساماندهی دانشگاه یکی از اقدامات مهم شورای عطف در سال ۹۶ است و در جهت توسعه علم و فناوری همایشی با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت ایتالیایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم عصر امروز در آخرین جلسه شورای عطف سال ۹۵ که در وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به موضوعات مورد بحث در این جلسه شورا اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی این جلسه پیگیری و ارزیابی فعالیت پروژه آینده‌نگاری علم و فناوری بود، به طوری که این موضوع سبب توسعه علم و فناوری در کشور می‌شود و باید یک نگاه دیگری به آن داشته باشیم.

وی بیان کرد: در کشور باید حوزه علم و فناوری از توانمندی‌های قابل قبولی برخوردار باشد که باید بر مبنای اسناد بالادستی و ناظر بر آن رویکرد‌ها در حوزه علم و فناوری تجمیع پیدا کند. 

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: این پروژه از دو سال قبل به تصویب رسیده که قرار شده تا دبیرخانه‌ای با مسئولیت معاونت علمی فناوری تشکیل شود و دبیرخانه شورای عطف نیز در آن نظارت داشته باشد و در حوزه‌های مختلف ارزیابی خوبی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم که قرار است در جلسه آینده به آن پرداخت شود بحث انرژی بوده و در این زمینه کمیسیون آموزش نظرات خود را مطرح و پیشنهادهای لازم داده شده که ارزیابی‌های لازم انجام و به تصویب رسید.

احمدی تاکید کرد: تجمیع کمیسیون‌های شورای عالی انجام می‌شود که این کار با هدف چابک‌سازی مجموعه شورای عطف و تعداد کمیسیون موجود در آن کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در بحث چابک‌سازی پیشنهادات خوبی به دبیرخانه شورای عطف رسیده، افزود: هفته پیش مجموعه دستگاه‌های نظارت و شورا برای پیگیری همکاری‌های علمی و فناوری با مناطق مختلف علمی اتریش به این کشور سفر کرده که در آن یکی از موضوعات اصلی تحت عنوان توسعه مناطق وی‍ژه علم و فناوری با هدف توسعه و برنامه‌ریزی و ایجاد فضای ارتباطی بین‌المللی انجام شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: طرح‌های مختلف در استان بوشهر که از ظرفیت‌های خوبی در بخش انرژی و نفت برخوردار است، همچنین در استان آذربایجان شرقی (تبریز) از طریق موسسه تکنولوژی اتریش و با حمایت مالی این مرکز بین‌المللی اجرایی می شود. 

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته و مذاکرات مسئولان وزارت فناوری و حمل و نقل اتریش هماهنگی‌هایی در جهت توسعه فناوری صورت گرفته که طراحی و فعالسازی شهر هوشمند نیز در این زمینه انجام می‌شود.

احمدی با بیان برنامه‌های شورای عطف در سال آینده تصریح کرد: اجرای برنامه های قبل، فعال کردن پروژه‌های طرح‌های کلان ملی، پایش و ارزیابی علم و فناوری، توسعه ارتباطات بین‌المللی در شورای عطف، ساماندهی، ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از برنامه های اساسی است که در سال 96 انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ۴ پروژه فعال عملیاتی و گزارش مرحله به مرحله آن به سازمان‌های ذیربط داده می‌شود که کارآفرینی کردن دانشگاه و پروژه‌های مختلف دربخش اقدام از جمله اقدامات مهم در سال ۹۶ است.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: توسعه ارتباطات بین‌المللی و ارتقای سطح علم و فناوری در تاریخ ۲۱ فرودین با حضور شرکت‌های بزرگ فناوری از کشور ایتالیا با هدف ایجاد تعاملات رو در رو انجام می‌شود که در این همایش بیش از ۱۵۰ شرکت ایتالیایی آمادگی خود را برای حضور در ایران اعلام کردند و فرصت خوبی برای معرفی دستاوردهای کشورمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار