هیات حقیقت یاب حمله تروریستی به بیماری نظامی سردار محمد داوودخان در کابل می گوید که تاکنون ۲۴ نفر در رابطه با این حمله خونین بازداشت شده اند.

۲۴ نفر به شمول چند ژنرال در پیوند به حمله بر شفاخانه نظامی کابل بازداشت شده‌ اندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، هلال الدین هلال که ریاست هیات بررسی رویداد تروریستی بر شفاخانه سردار محمد داوود خان را به عهده دارد، امروز چهارشنبه (۲۵حوت) دریک نشست خبری در کابل اعلام کرد که درپیوند به این حادثه ۲۴ نفر تا سطح ژنرال بازداشت شده اند.

آقای هلال گفت که تعدادی از بازداشت شدگان متهم به غفلت و سهل انگاری اند و شمار دیگر مظنون می باشند.

آقای هلال گفت که به دلیل رفت و آمد بیش از حد مریض داران نظامی وغیر نظامی دراین شفاخانه، مهاجمان انتحاری از این خلاء استفاده کرده و بالای این شفاخانه حمله کرده است.

به گفته وی، دراین شفاخانه ظرفیت رفت و آمد ۲هزار نفر در روز وجود دارد که در حال حاضر مراجعین این شفاخانه روزانه به ۴هزار نفر می رسد که دراین شرایط، ظرفیت نظارتی وتامین امنیت درآنجا کافی نبوده ودشمن ازهمین خلا استفاده کرده است.

آقای هلال می گوید که براساس شواهد، حمله تروریستی در شفاخانه سردار محمد داوود خان در بیرون از افغانستان طراحی شده است.

به گفته او مهاجمان در داخل شفاخانه از سلاح های سنگین کار گرفته و یک تعداد از داکتران را با برچه به قتل رسانده است.

آقای هلال تاکید کرد که تاکنون سندی به دست نیامده است که داکتران دراین حادثه تروریستی دست داشته باشند.

او افزود که ۲۴ نفر تا سطح ژنرال، افراد مظنون، متهمان و کسانی که مشکوک به این قضیه بودند، ونیز به دلیل غفلت و سهل انگاری بازداشت گردیده و زیر تحقیقات هستند.

رییس کمیسیون تحقیق در مورد این پرونده افزود که مالک موتری که در این شفاخانه انفجار کرده و هم کسی که در عبور آن به داخل شفاخانه غفلت کرده، زیر تحقیقات قرار دارند.

گفتنی است که حمله تروریستی برشفاخانه چهارصد بستر یکی از حملات خونین در کشور بوده که براساس گزارش ها نزدیک به ۲۵۰تن کشته وزخمی شدند.

این شفاخانه روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۸ حوت) مورد حملات تروریستی قرار گرفت که تاکنون روایت های متفاوتی در مورد آن گزارش شده است.

برخی از پزشکان و زخمیان رویداد گفته اند که شماری از مهاجمان را می‌شناختند و حتا برخی از آنان کارآموزان پزشکی بودند که در آن بیمارستان کار می‌کردند.

اما آقای هلال آنچه که نمایندگان مردم در پارلمان و رسانه ها دراین خصوص گزارش داده اند را بدور از حقیقت خواند و گفت که نمایندگان مردم در پارلمان در یک بی خبری مطلق به سر می برند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.