حفاظت از کودکان به واسطه آسیب پذیری بالایی که دارند در فضای مجازی بسیار مورد اهمیت خانواده ها است، شما می توانید با این 10 روش از کودکان در این فضا حفاظت کنید.

10 روش کارآمد برای حفاظت از کودکان آنلاین در فضای مجازی
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناس پلیس فتا استان مازندران در ذیل به 10 روش برای حفظ امنیت آنلاین کودکان در فضای مجازی اشاره نمود و از خانواده‌ها خواست تا به این نکات توجه لازم را داشته باشند:

1-هیچ گونه اطلاعات شخصی (مانند آدرس،ایمیل یا شماره تلفن همراه) را به صورت آنلاین ارسال نکنید.

2-قبل از ارسال عکس‌ها و فیلم‌های خود به دقت فکر کنید، هنگامی که عکستان به صورت آنلاین در معرض دید قرار داده شود اکثر مردم می‌توانند آن را ببینند و قادر به ذخیره آنها هستند و دیگر آن تصاویر تنها متعلق به شما نیستند.

3-تنظیمات حریم خصوصی را تا بالاترین حد خود قرار دهید.

4-هرگز رمزعبور خود را انتشار ندهید.

5- با افرادی که نمی‌شناسید دوستی نکنید.

6-با افرادی که آنلاین ملاقات کرده‌اید،قرار ملاقات حضوری نگذارید، با والدین خود در رابطه با افرادی که این پیشنهاد را به شما داده‌اند صحبت کنید.

7-به خاطر داشته باشید افرادی که آنلاین هستند همیشه آن کسی که معرفی می‌کنند نیستند.

8-به دقت قبل از اینکه پستی را به صورت آنلاین ارسال کنید، فکر کنید.

9-به دیدگاه‌های دیگران احترام بگذارید،حتی اگر دیدگاه‌های دیگران را قبول ندارید به این معنی نیست که به آنها بی‌احترامی کنید.

10-اگر چیزی را به صورت آنلاین مشاهده نمودید که احساس ناراحتی،نا‌امنی یا نگرانی کردید، از وب سایت مربوطه خارج شده و سیستم را خاموش نمایید و آنرا بلافاصه با افراد بزرگتر و قابل اعتماد در میان بگذارید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار