مسعود دانشمند گفت: افزایش اشتغالزایی در صنایع بزرگی همچون فولاد اتفاق افتاده اما صنایع کوچک و متوسط که سهم زیادی در توسعه شاخص‌های اشتغالزایی دارند، همچنان در بحران به سرمی برند.

هرگاه رکود وبیکاری ازبین رفت می‌توانیم بگوییم اقتصاد مقاومتی محقق شده استمسعود دانشمند ،دبیرکل خانه اقتصاد ایران در گفتگو با خبرنگاراقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در پاسخ به این پرسش که آیا اقتصاد مقاومتی محقق شده، گفت:بر اساس تعریف، محقق شدن اقتصاد مقاومتی منوط به افزایش توانمندی داخلی و رونق صادرات بر اساس تولید ملی است .آیا در حال حاضر ما از رکود خارج شدیم و یا اشتغال توسعه پیدا کرده و صادرات افزایش داشته است؟

وی در ادامه افزود: افزایش اشتغالزایی که وزیر صنعت اعلام کرد در صنایع بزرگی همچون فولاد اتفاق افتاده اما صنایع کوچک ومتوسط که سهم زیادی در توسعه شاخص های اشتغالزایی دارند ،همچنان در حالت بحران به سرمی برند.

دانشمند با اشاره به وابستگی بیمارگونه اقتصاد کشور به صادرات نفت ،اذعان داشت :باید مقایسه کنیم که یک میلیون دلار صادرات نفتی در مقابل یک میلیون دلار صادرات غیرنفتی چقدر ایجاد اشتغال می کند، مسلم است که این صادرات غیرنفتی است که می تواند در جهت ایجاد ارزش افزوده گام موثرتری بردارد.

وی همچنین در پایان تاکید کرد:متاسفانه بخش عظیمی از صادرات غیرنفتی ما مربوط به صادرات مواد خام معدنی و یا حوزه های دیگر است و این امر موجب شده تا کمترین بهره برداری را از ذخایر عظیم کشور  داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
بابا یکی به داد ما فارغ التحصیلان بیکار برسه آخه چقدر منتظر باشیم پیر شدیم بخدا سنمون 35 شد
اگر اشتغالمون وظیفه دولته، پس حالا سهم ما بیکارا دقیقاً از بیت المال کجاست ؟؟؟ و چرا کسی پاسخگو نیست
آخرین اخبار