مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: از 3 سال گذشته تاکنون 900 هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است.

پیش بینی صدور یک میلیونی کارت ملی هوشمند در کرمان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسین زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: طی 3 سال اخیر صدور کارت ملی هوشمند در کرمان 200 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی سال جاری 160 هزار شناسنامه مکانیزه در استان کرمان صادر شده است.

زین الصالحین با اشاره به اینکه جمعیت استان کرمان طی امسال 3 میلیون و  184 هزار و 926 نفر است، اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و 603 هزار و860 نفر مرد و مابقی خانم هستند.

وی با بیان اینکه میانگین رشد جمعیت در کل کشور یک و 4 دهم درصد است، تصریح کرد: رشد جمعیت در استان کرمان یک و 6 دهم درصد است.
زین الصالحین یادآورشد: بالاترین رشد جمعیت در استان کرمان مربوط به شهرستان رودبار با 2 و 8 دهم درصد و کمترین رشد در کوهبنان با 9 دهم درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در 23 شهرستان استان اداره ثبت احوال در حال خدمت رسانی به مردم قدرشناس استان می باشد گفت: طی سال جاری در 4 نقطه از دورترین نقاط استان نمایندگی ثبت احوال بمنظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات هویتی راه اندازی شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان افزود: ثبت احوال استان کرمان در سال 95 به عنوان خدمتگزار برتر با موضوع خادمین ایثارگران دستگاه های اجرایی سراسر کشور معرفی شد و توسط معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور لوح سپاس به این اداره کل اهدا گردید.

زین الصالحین  افزود: بیش از 200 ایستگاه کاری خدمات کارت هوشمند ملی در67 دفتر پیشخوان دولت و ادارات پست استان راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: اداره ثبت احوال استان کرمان همچنین در طرح پوشش ثبت به موقع وقایع حیاتی، جزء ادارات برتر در بین ادارات کل ثبت احوال سراسر کشور معرفی شد.

زین الصالحین سپس به 5 نام اول پسرها در استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و محمد به ترتیب جز پنج نام با فراوانی بیشتر در استان هستند.

وی با بیان اینکه فاطمه تنها اسمی که در بین خانم ها و در طول تاریخ هرگز قدیمی نخواهد شد افزود: فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، نازنین زهرا و رقیه 5 نام اول در سطح استان کرمان ثبت شده اند .

زین الصالحین خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از 7 پروژه احداث ساختمان اداری در شهرستان های استان کرمان با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در حال احداث است.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 13 سال از زلزله دلخراش بم ساختمان اداری ثبت احوال این شهرستان با ارزش یک میلیارد تومان تملک و در حال تکمیل شدن است که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در پایان مراسم با اهداء لوح سپاس و هدایایی از کارکنانی که در ماه های پایانی سال به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند قدردانی شد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان یادآور شد: فردا طی مراسمی به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهیدان از فرزندان شهید شاغل در ادارات ثبت احوال استان تجلیل می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار