مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان از نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان 234 میلیارد و 325 میلیون تومان طلبکار است.

طلب 234 ميليارد توماني اوقاف همدان از ادارات استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام کاروند در جمع اصحاب رسانه با تأکید بر اینکه با افزودن اشخاص حقیقی، این رقم افزوده خواهد شد، اظهار داشت: ما انتظار نداریم تمام این مطالبات به یک باره پرداخت شود اما ادارات باید به مرور نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی با تآکید بر اینکه لیست بدهکاران به سازمان بازرسی ارسال شده است، ابراز داشت: سازمان اوقاف از شفاف ترین نهادهای اجرایی است و بازرسی از عملکرد این سازمان انجام شده است.

کاروند با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار پرونده بایگانی مجهول مورد پیگیری قرار گرفته که پس از بررسی این پرونده ها، ۷۷ وقف شناسایی شده است، افزود: قرارگاه قدر در راستای شناسایی موقوفات مجهول در استان همدان شکل گرفته است.

وی  از برپایی جشن مالکیت در صورت اخذ تمامی سندهای موقوفه استان خبر داد و گفت: تاکنون سند مالکیت دو هزار و ۴۳۴ هکتار موقوفه گرفته شده و اگر هفت هزار هکتار موقوفه دیگر نیز سند مالکیت بگیرند جشن مالکیت این موقوفات برگزار خواهد شد.


هزینه کرد بیش از 2 میلیاردی اوقاف همدان در بخش سلامت

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در بخش سلامت و درمان دو میلیاردو 117 تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه درمان در همدان، ملایر، کبودرآهنگ و اسدآباد دو میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان هزینه شده که سعی بر این است با افتتاح اورژانس ملایر، رقم هزینه افزایش یابد.

کاروند با اشاره به تعمیر و مرمت اورژانس قدیم شهرستان ملایر و خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان اسدآباد تأکید کرد: راه اندازی درمانگاه اعتمادیه نیز از محل موقوفات انجام شده و مجوز درمانگاه شبانه روزی نیز با همکاری پزشکان عمومی و متخصص اخذ شده که می توان عملکرد و نوع خدمات این درمانگاه را منحصر به فرد دانست.

وی افزود: بیماران نیازمند و مستضعف ۳۲ روستا بر اساس نیات واقف، به شکل رایگان در این درمانگاه درمان خواهند شد و در مرحله بعدی نیز داروی رایگان در اختیار بیماران این روستاها قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام کاروند اعزام تیم درمانی به ۳۲ روستای مورد نظر بهاء الملک را از دیگر اقدامات درمانی این نهاد عنوان و خاطرنشان کرد: در مواردی بیمارانی در این روستاها با مشکلات جدی روبه رو بودند که درمان شدند.

وی به ارائه خدمات دندانپزشکی در موقوفه طیبه کیانی در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: در این کلینیک خدمات موقوفه به نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و سایر مستضعفین انجام می شود.


کمک هزینه 12 میلیاردی اوقاف همدان به مساجد


مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در ادامه از کمک هزینه 12 میلیارد تومانی اداره اوقاف استان همدان به مساجد خبر داد و گفت: یکی از وظایف اصلی ادارات اوقاف و امور خیریه، اجرای دقیق نیات واقفین خیر‌اندیش در حوزه مساجد است.

حجت الاسلام کاروند گفت: از ابتدای سال جاری 12 میلیارد تومان از محل موقوفات در راستای اجرای نیات به منظور کمک به امور جاری و هزینه کرد مساجد هزینه شده است.

وی با اشاره به کمک اداره اوقاف به مساجد استان در راستای عمل به نیات واقفین خیر اندیش، یادآور شد: همه این مبلغ از نیات واقفان انجام شده و مبلغ 500 میلیون تومان نیز هزینه کرد اوقاف برای ساخت مساجد بوده است.

کاروند با بیان اینکه واقفان خیراندیش متناسب با نیازهای مساجد اموال خود را وقف می‌کنند، گفت: نیاز به ثبت وقف جدید در زمینه کمک به امور جاری مساجد است.


اجرای طرح آرامش بهاری در 238  بقعه متبرکه استان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان همچنین از اجرای طرح آرامش بهاری در 238 بقعه متبرکه استان در ایام نوروز خبر داد و افزود: همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه تا 19 فروردین در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اجرای این طرح در 49 بقعه شاخص استان  اظهار داشت: در قالب این طرح برپایی «خیمه‌های معرفت» در برنامه است و از مبلغان بومی و اعزامی برای حضور در این خیمه‌ها استفاده شده تا به مسائل شرعی مسافران پاسخ داده شود.

وی  با اشاره به ارائه مشاوره‌های خانوادگی در داخل خیمه‌های معرفت توسط این مبلغان، افزود: برگزاری مسابقات و برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام محمد کاروند با اشاره به اینکه در این ایام مبلغان حوزه علمیه قم به بقاع متبرکه همدان اعزام شده و مشاوره‌های لازم را به مردم و مسافران ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: برپایی خیمه های معرفت شامل پزشک رایگان، مشاوره خانواده، مذهبی و کودکان و نجوانان در این ایام در دستور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، اجرای طرح دست های مهربانی به منظور کمک به ایتام از محل موقوفات را از دیگر طرح های اجرایی این اداره عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح براساس نیت واقفان خیراندیش در همدان برگزار می شود.

کاروند افزود: طرح دست های مهربانی از محل اجرای نیت واقفین برای کمک به ایتام و بی سرپرستان است که در اسفندماه جاری بیش از 2 هزار و 400 بسته حمایتی بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

وی ادامه داد: در اسفندماه جاری 310 میلیون تومان برای این طرح هزینه شده که در طول سال این مبلغ 800 میلیون تومان است.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار