رییس اتحادیه کفش فروشان کرمانشاه از اوضاع نامناسب بازار فروش نوروزی کفش در کرمانشاه و از وجود حجم بسیار کفش‌‎های چینی در بازار انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی حشمتیان گفت: متاسفانه نوروز امسال فروش کفش بسیار کم و عملا نصف شده است مردم پولی ندارند که بخواهند کفش بخرند و همین امر موجب شده بازار امسال با کمترین میزان فروش مواجه شود.


حشمتیان افزود: فروش کم کفش در حالیست که بیش از 300 واحد صنفی فروش کفش پروانه‌دار و حدود 100 واحد دیگر بدون پروانه در کرمانشاه فعالیت می‌کنند که این تعداد برای شهری مانند کرمانشاه با جمعیت یک میلیون نفری آن زیاد است.

وی گفت: از طرفی نمی‌توان پروانه برای واحدهای صنفی فروش کفش صادر نکرد، زیرا اولا فردی که بخواهد این کار را انجام دهد بدون پروانه فعالیت می‌کند و در ثانی جوان بیکار در این شهر زیاد است و نمی‌توان به آنها ایراد گرفت.

حشمتیان افزود: متاسفانه شاهدیم واحدهای صنفی فروش کفش که به تازگی با کلی اقساط و چک باز شده و از طرفی باید کلی کرایه مغازه بدهد، به دلیل عدم فروش مناسب و کسادی بازار، ظرف چند ماه ورشکست شده و مغازه را جمع می‌کند.

وی با اشاره به وجود 37 کارگاه تولید کفش در کرمانشاه، گفت: از این تعداد در حال حاضر تنها دو کارگاه فعال هستند که آن هم امروز و فرداست که تعطیل شوند و تعطیلی این کارگاه ها یعنی افزایش جوانان بیکار ما مردم باید بدانند برای اشتغال جوانان خودشان، باید کالای ایرانی خریداری کنند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.