سال 96 از دو بیمارستان تازه تاسیس شهرستان بجنورد و شیروان با حضور دکتر حسن روحانی بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمدرضا صالحی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت : امسال برای ساخت بیمارستان جدید بجنورد 105 میلیارد تومان و برای بیمارستان شیروان هم 800 میلیارد ریال اعتبار از منابع گوناگون هزینه شده است که اوایل فروردین ماه سال آینده با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد .

وی افزود : از سال 92 تا کنون چهار هزار و 622پروژه با اعتبار 19 هزار و 115 میلیارد ریال از منابع اعتباری گوناگون در استان به بهره برداری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی به پرداخت 100 میلیارد تومان ایجاد اشتغال در استان اشاره و تصریح کرد :از این مقدار 11 میلیارد تومان برای کمیته امدادو بهزیستی هزینه شده است .

وی گفت : در دولت یازدهم تاکنون 50 کیلومتر از بزرگ راه بجنورد - جنگل گلستان چهاربانده شده است که انتظار می رود با جذب اعتبارات برای این طرح مهم پیشرفت زیادی در سال 96 داشته باشیم.

صالحی با بیان این که برای امسال در کشور افزون بر 11 هزار میلیون دلار مجوز سر مایه گذاری صادر شده است ، گفت: از این تعداد سه هزار و 367 میلیون دلار مجوز ساخت برای استان بوده که افتتاح برخی از طرح های دهه فجر و هفته دولت در استان انجام شده و برخی هم در مرحله اجرایی هستند .

وی با اشاره به این که در طرح تحول سلامت برای روستائیان و عشایر فرانشیز بستری را کاهش داده ایم ، گفت :در بخش سر پایی هم از 52 درصد به 17 درصد کاهش ایجاد شده است .

استاندار از توسعه بیمارستان بنت الهدی و 4 مرکز بهداشتی و درمانی در استان در سال جاری گفت :با سفر ریاست جمهوری در سال آینده مرحله تکمیل 2 جایگاه در فرودگاه که افزون بر 70 میلیارد تومان برای روشنایی،خرید تجهیزات وتکمیل سالن ترمینال و. . .هزینه شده به بهره برداری می رسد .

وی به توسعه گاز رسانی در استان از 62 درصد به 80 درصد اظهار کرد :در حال حاضر گاز رسانی شهری کامل شده و روستایی با 16تا 17 روستا در حال اجرا است .

استاندار همچنین اظهار کرد : 55 در صد طرح های هادی در استان اجرا شده است.

وی با بیان این که 48 روستا در استان با تانکر آبرسانی می شود ، تصریح کرد :در این خصوص در دولت یازدهم از 71 درصد به 76 درصد رشد داشتیم و در زمینه راه روستایی 2 درصد رشد ایجاد شده است .

وی همچنین تصریح کرد : امسال 211 میلیارد تومان به شهر داری ها و 112 میلیارد تومان هم برای خرید ماشین آلات وقیر رایگان کمک شده است .

وی نرخ مشارکت اقتصادی را در کشور 39 ممیز 4 دهم عنوان کرد و افزود :استان با 3 دهم درصد از متوسط کشوری بالاتر است .

استاندار نرخ بیکاری را در استان 11 ممیز 2 دهم بیان کرد و اظهار کرد :از سال گذشته تا کنون یک دهم رشد داشتیم .

وی به کاهش 1/6 دهم درصدی سهم اشتغال در بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت : در بخش کشاورزی 41 ممیز 6 دهم درصد رشد، در صنعت 24 درصد و در بخش خدمات 36 در صد رشد بوجود آمده است .

وی اشاره ای به سفر هیات تجاری استان به 2 کشور اروپایی آلمان و فرانسه اوایل ماه جاری کرد و افزود: در این سفر با هیات های گوناگون سرمایه گذار در بحث انرژی خورشیدی در بجنورد، اسفراین، جاجرم، گرمه مذاکره شد که امیدوار هستیم اوایل سال آینده این مذاکرات نتیجه دهد.

استاندار با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار بالایی در بحث انرژی خورشیدی دارد گفت: باید با جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش انرژی خورشیدی و بادی استفاده بهینه کنیم.

وی افزود: از سرمایه گذارانی در این خصوص دعوت شده است و آن ها وعده داده اند در تابستان سال آینده نیروگاه خورشیدی را در بجنورد احداث کنند.

صالحی همچنین اظهار کرد: در حوزه نفت و گاز هم با سرمایه گذاران خارجی گفت و گو هایی داشته ایم و در این خصوص وعده هایی در راستای اجرایی شدن آن داده شده است.

وی با بیان این که سرمایه گذاران خارجی تشنه سرمایه گذاری در کشور ما را دارند گفت : باید زیر ساخت ها را آماده و با معرفی و شناسایی توانمندی ها در استان سرمایه گذاران را جذب کنیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به افزایش ۲۵.۵ درصدی اعتبارات بخش هزینه‌ای خراسان شمالی در بودجه۹۶، گفت: رتبه اول بالاترین میزان رشد در بین ۳۲ استان در این بخش را توانستیم کسب کنیم.

صالحی با اشاره به افزایش ۲۵.۵ درصدی اعتبارات بخش هزینه‌ای و رتبه اول خراسان شمالی در این زمینه، گفت: در بخش اعتبارات تملک دارایی نیز با ۱۴.۸ درصد رشد، در رتبه دوم کشور به لحاظ میزان افزایش اعتبارات قرار گرفتیم.

وی با اشاره به وجود ۸۰ باب مدرسه خشت و گلی در استان ، تصریح کرد: از این تعداد ۲۶ مدرسه بازسازی‌شده، ۱۲ مدرسه آماده بهره‌برداری و مابقی نیز در حال ساخت است که بر این اساس در پایان سال ۹۶ هیچ مدرسه خشت و گلی در استان وجود نخواهد داشت.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی برای ۸۸ پروژه کلیدی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، گفت: از این تعداد، ۴۳ پروژه در ستاد مصوب شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.