نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مدیران اجرایی و مسئولان باید در سال آتی برنامه محوری و جلب اعتماد عمومی را سرلوحه امور قرا دهند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: شفاف سازی فعالیت های دستگاه های اجرایی در راستای جلب اعتماد عمومی تکلیفی مهم و از مصادیق حقوق شهروندی است که باید در سال آتی بیش از پیش برای آن کوشید.

وی ادامه داد: جلب اعتماد عمومی، وحدت و همدلی مردم با مسئولان را به دنبال دارد که برخورداری از این ویژگی مهم بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شود و توطئه های دشمنان را در نطفه خفه می کند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی و برخی از خودفروختگان داخلی در صدد ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی هستند که مقابله با این توطئه دشمنان تنها در سایه ارتقاء اعتماد عمومی امکان پذیر است.

وی قرآن، اهل بیت(ع)، شهدا، آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری را بزرگترین پشتوانه های ملت ایران دانست و گفت: اتکا به این پشتوانه های عظیم انقلاب اسلامی را تا کنون حفظ کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال جاری ایران و 46 کشور جهان را در بر گرفت که در بسیاری از کشورها تلفات انسانی نیز به دنبال داشت اما وفاق و همدلی مسئولان و دولتمردان ایران اسلامی و استان مرکزی باعث شد که این بیماری در کوتاهترین زمان ممکن مهار و هیچ تلفات انسانی نیز به دنبال نداشته باشد.

وی اضافه کرد: این وحدت رویه و وفاق و همدلی مسئولان باید در همه زمینه ها سرلوحه امور قرار بگیرد چرا که فعالیت و همفکری جمعی به مراتب نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، فقر زدایی و توانمندی اقشار کم درآمد را یکی از ضرورت های امروز جامعه ایران اسلامی دانست و گفت: توانمند سازی افراد جامعه در راستای برقراری عدالت اجتماعی یکی از تاکیدات دین مبین اسلام است که مسئولان و دستگاه های حمایتی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: تقویت انگیزه های علم، دانش و معنویت نیز به عنوان عامل اصلی توسعه پایدار، باید در سال آینده به صورت جدی در مراکز علمی کشور به خصوص استان مرکزی پیگیری شود.
امام جمعه اراک افزود: اقتصاد مقاومتی و احیاء سبک زندگی ایرانی و اسلامی مهمترین خواسته مقام معظم رهبری از مسئولان است که باید برای ن راهبردهای عملی و کاربردی در جامعه اندیشیده شود.

وی، نهادینه کردن فرهنگ کار، تلاش،کمیت، کیفیت و قیمت رقابت پذیر تولیدات، پرهیز از اسراف و اشرافی گری را از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: خانواده دولت و سایر بخش های مسئول در سطح کلان کشور و استان مرکزی باید ساماندهی واحدهای صنعتی که بر اساس اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شده و امروز در شرایط تعطیل و یا نیمه تعطیل به سر می برند را با جدیت در سال آینده پیگیری کند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه اخلاص در عمل باید سرلوحه امور مسئولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد، بیان کرد: دلیل موفقیت امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین موفقیت مقام معظم رهبری در هدایت ملت ایران اخلاص در عمل است که آحاد جامعه به خصوص دولتمردان باید از این مهم الگو برداری کنند.

درس اخلاق مدیران در استان مرکزی هر دو هفته یک بار در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تشکیل می شود.
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام /ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.