سخنگوی آتش‌نشانی شیراز گفت: شیراز کم‌حادثه‌ترین شهرهای ایران در چهارشنبه آخر سال بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا غلامی سخنگوی سازمان آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: دیشب تنها یک مورد عملیات انفجار مواد محترقه صورت گرفت که در پی آن منجر به مجروح شدن 2 جوان شد.

غلامی افزود: در چهارشنبه آخر سال شیراز 20 ایستگاه ثابت٬ 14 ایستگاه سیار به همراه 15 بلوک امدادی و شش دستگاه موتورسوار در قالب 400 نیروی عملیاتی در حال آماده باش برای ارائه خدمات امدادی بودند.

وی ادامه داد: دیشب مکان‌هایی که پیش‌بینی می‌شد ترافیک جمعیتی و خودرویی در آنها زیاد باشد و همچنین نقاط پرخطر در 30 نقطه شهر شناسایی و بیش از 50 تیم عملیاتی با حضور تیم اورژانس آتش‌نشانی در این مکان‌ها گشت‌زنی و استقرار داشتند و موارد نا ایمن مشاهده شده را برطرف و هشدار لازم را دادند.

غلامی بیان کرد: توزیع 5 هزار بسته فرهنگی در بین مدارس و سطح شهر، استفاده از شبکه‌های مجازی که جزو پرطرفدارترین مخاطب‌های رسانه‌ای هستند، ارائه آمارها و آموزش در مجتمع‌های مسکونی و مدارس و همچنین استفاده از ظرفیت داوطلبان آتش‌نشان از جمله برنامه‌هایی که که در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال شیراز تاثیرگذار بود.

سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری شیراز تصریح کرد: قبل از چهارشنبه آخر سال بسیاری از دانش‌آموزان شیرازی در کمپین‌های چهارشنبه آخر سال بدون حادثه عضو شده و با امضا طومار برای داشتن یک شب بدون حادثه با احترام به مقام آتش‌‌نشانان شهید تاکید کردند که این نیز در کاهش حوادث تاثیر موثری داشت.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.