نتایج یک تحقیق نشان می دهد:

رضایت اکثر کارفرمایان آلمانی از کارگران پناهجو

نتایج تازه ترین تحقیقات در آلمان نشان می دهد اکثر کارفرمایان و صاحبان شرکت های آلمانی از عملکرد کارگران پناهجوی خود رضایت دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، براساس یک تحقیق که ماه گذشته (فوریه) صورت گرفت، نخستین گروه از حدود یک میلیون و 200 هزار پناهنده ای که در سال های 2015 و 2016 وارد آلمان شده اند، شامل سوری ها، عراقی ها و افغان ها، به تدریج وارد بازار کار می شوند و حدود 14 درصد آنان برای خود شغلی یافته اند.

بیش از سه چهارم کارفرمایانی که در این بررسی شرکت کردند، اظهار داشتند هیچ مشکلی در کارهای روزانه با پناهندگانی که استخدام کرده اند، ندارند و یا با آنان مشکل اندکی دارند.

کارفرمایان درباره بیشتر مشکلات خود با پناهجویان، به مشکل ندانستن زبان آلمانی، مهارت های حرفه ای، عادت های متفاوت کاری و نامشخص بودن طول مدت اقامت کارکنانشان در آلمان، اشاره کردند.

هر چند هجوم مهاجران در 2 سال گذشته به داخل آلمان، موجب افت محبوبیت آنگلا مرکل صدراعظم و رشد حزب ضد مهاجرت «آلترناتیو برای آلمان» شده، اما حمایت از پناهندگان همچنان در بسیاری از بخش های این جامعه، نیرومند باقی مانده است.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، انجمن اتاق های بازرگانی و صنایع و وزارت کار و امور اجتماعی آلمان، این تحقیق را از 2 هزار و 200 کارفرمای آلمانی، انجام دادند.

این در حالی است که شمار آلمانی های بومی که وارد بازار کار این کشور می شوند، با سالمندی جمعیت و جامعه آلمان، بتدریج کاهش می یابد.

براساس بیانیه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، آلمان با توجه به نرخ بیکاری 5.9 درصدی که پائین ترین میزان از هنگام اتحاد مجدد این کشور در سال 1990 و یکی از پائین ترین نرخ های بیکاری در کشورهای عضو این سازمان می باشد، از مطلوب ترین بازارهای کار در جهان برای تازه واردان به شمار می رود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار