وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان را افتتاح کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرکز همایش های بین‌المللی و قرآنی همدان بعداز ظهر سه شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید.

وزیر ارشاد در این مراسم ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران احداث این پروژه اظهار داشت: این مرکز، مجموعه بزرگی برای برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی است.

سیدرضا صالحی امیری با بیان اینکه این مرکز در غرب کشور نمونه است و دنبال این هستیم تا از این مجموعه برای برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی و ملی استفاده شود، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد برای تحولات منطقه غرب کشور تلاش می‌کنیم.

معاون اجتماعی فرهنگی و گردشگری شهردار همدان نیز در حاشیه بهره برداری از این پروژه گفت: مرکز همایش ها در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع مشتمل بر ۱۴ هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه ساخته شده است.

محمد قدیمی با بیان اینکه مساحت گنبد این بنا ۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع و ارتفاع و قطر آن به ترنیب ۵۸ و ۶۱ متر است، گفت: تالار اصلی مرکز همایش های بین‌المللی و قرآنی همدان با ظرفیت ۱۴۰۰ صندلی و سالن های جانبی دارای ۱۲۰۰ مترمربع مساحت و ۱۰۰۰ نفر ظرفیت است.

وی از امکانات دیگر مرکز همایش های بین‌المللی و قرآنی همدان را کتابخانه آن با ۴۰ هزار جلد کتاب به همراه سالن مطالعه با وسعت ۷۵۰ مترمربع عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ مترمربع فضای آموزشی شامل ۱۰ کلاس به همراه یک سایت مجهز رایانه و نماز خانه و فضاهای اداری خدماتی از دیگر امکانات این مجموعه است.

معاون اجتماعی فرهنگی و گردشگری شهردار همدان یادآور شد: هزینه عملیات اجرایی مرکز همایش های بین‌المللی و قرآنی همدان در فاز نخست ۲۲۵ میلیارد ریال بوده است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.