استاندار همدان گفت: در صورت موافقت بزرگان سال ۹۶ در استان همدان به نام باباطاهر نام‌گذاری خواهد شد.

سال آینده، همدان به نام باباطاهر عریان زیبنده می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت در همایش بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به اینکه وزیر ارشاد از فرهیختگان و از جنس تعقل بوده و نعمتی برای امور فرهنگی کشور است، افزود: از زحمات جنتی وزیر قبلی ارشاد باید قدردانی کرد.

وی ادامه داد: برخی به‌دنبال مصادره نام سید جمال هستند که بگویند سید افغانی بوده و این برای ما افتخار است چرا که افرادی که سلطه نفوذ علمی‌شان جهانی و فراگیر می‌شود در هیچ جایی نمی‌گنجند.

استاندار همدان با بیان اینکه سیدجمال زادگاهش اسدآباد همدان است اما او متعلق به تمام دنیاست، خاطرنشان کرد: همه دنیا ازاندیشه او بهره‌مند شدند و یا بهره‌مند می‌شوند به‌ویژه در دنیای مدرن که به‌دنبال محو آثار خدا و دین هستند توجه به اندیشه‌های وی ضروری است.

نیکبخت گفت: علاوه بر دانش‌نامه 110 جلدی استان که 40 جلد آن آماده‌سازی شده و هزینه سنگینی دارد سعی کردیم تا با توجه به اینکه همدان مهد علم، فرهنگ و هنر است هر ساله از 5 نفر مفاخر همدان که در قید حیات هستند قدردانی کنیم.

وی اظهار داشت: در صورت موافقت بزرگان سال 96 به نام  باباطاهر نام‌گذاری می‌شود چرا که بزرگان این خطه به قدری زیاد هستند که انتخاب نام یکی از آنها برای نام سال سخت است.

استاندار همدان اظهار داشت: شرایط شهرستان برای جهش مهیا است و پیشرفت اسدآباد و استان به همت مسئولان بستگی دارد.

این مسئول از وزیر ارشاد خواست تا مجتمع علمی فرهنگی به نام سید جمال در اسدآباد ساخته شود و در این راستا مدیریت استان نیز حمایت می‌کند و دوم اینکه با معاونان وزارت توافقی شود که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به  همدان برگردد.

نیکبخت افزود: در این راستا نیز سینماها بازسازی و تجهیز شدند و مردم همدان آماده میزبانی و استقبال هستند.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار