تحلیل روزنامه الشرق از دیدار استقلال خوزستان و لخویا؛ مهمترین سه امتیاز برای لخویا/ پیش بینی نتیجه سخت است

در آستانه دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و لخویا روزنامه قطری الشرق به تحلیل این مسابقه پرداخت و سه امتیاز این مسابقه را مهمترین سه امتیاز برای لخویا توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،روزنامه الشرق قطر در تحلیل خود از بازی امروز استقلال خوزستان و لخویا نوشت:
امروز لخویا در دیداری مهم که در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار خواهد شد به مصاف استقلال خوزستان خواهد رفت. این بازی که در چارچوب بازی‌های دور سوم گروه B لیگ قهرمانان آسیا است برای لخویا نماینده فوتبال قطر بسیار مهم است، به خصوص این که این تیم با صدرنشین شش امتیازی گروه رو برو می‌شود.

لخویا که با ۴ امتیاز از دو بازی تیم دوم گروه است، در حالی وارد این مسابقه می‌شود که در اولین مسابقه الجزیره امارات متحده عربی را ۳ - صفر برد و در بازی دوم با الفتح عربستان به تساوی ۲ - ۲ دست یافت و پس از آن پشت سر استقلال خوزستان شش امتیازی قرار گرفت.
لخویا در صورت پیروزی در بازی امروز می‌تواند به صدر گروه برسد و با کسب مهم‌ترین سه امتیاز به دوحه برگردد، سه امتیازی که این تیم را برای ادامه کار جهت راهیابی به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا تقویت خواهد کرد.

الشرق در ادامه گزارش خود می‌نویسد به نظر می‌رسد این مسابقه، مسابقه‌ای برابر باشد. با توجه به حضور ستاره‌های فراوان در هر دو تیم و شناخت دو تیم از یکدیگر پیش بینی نتیجه سخت و تا زمانی که سوت پایان بازی به صدا در نیاید نامشخص خواهد بود.

به طور کلی، این مسابقه برای استقلال خوزستان هم که در زمین خود بازی می‌کند آسان نخواهد بود. این تیم در صورت پیروزی می‌تواند اختلاف خود با لخویا را افزایش دهد که البته کاری دشوار است و همین امر لخویا را امیدوار می‌کند که بازگشت مثبتی داشته باشد و با قدرت مقابل حریف ایرانی خود بازی کند تا صدر جدول گروه را تصاحب کرده و ارزش‌های خود را برای صعود به مرحله بعد این مسابقات، نشان دهد.

الشرق سپس گزارشی درباره تعداد بازیکنان لخویا، محل اسکان و تمرینات این تیم ارائه کرده و در ادامه می‌نویسد، همه بازیکنان به لحاظ فنی و روحی در شرایط خوبی به سر می‌برند بخصوص آن که تیم هیچ غایبی ندارد و این فاکتور مثبتی است که در انتخاب ترکیب و شیوه بازی به سر مربی کمک می‌کند.

انتظار می‌رود لخویا در دفاع و حمله با شیوه‌ای متعادل بازی کند تا بتواند ضمن مهار شور و هیجان بازیکنان استقلال، با استفاده از سرعت یوسف العربی و مساکنی زوج خطرناک خط حمله خود، حملات خطرناکی را در طول بازی روی دروازه حریف تدارک ببیند. ضمن آن که حضور نام تائی نیز حمایتی از خط حمله لخویا است.

علاوه بر این لخویا مجموعه خوبی از بازیکنان با کیفیت دارد که به تازگی هفت نفر از آن‌ها برای تیم ملی قطر انتخاب شده اند که عبارتند از: کریم بوضیف، احمد یاسر، عاصم مادابو، محمد موسی، لوئیس مارتین، علی حسن عفیف و معز علی

در مقابل، استقلال خوزستان در حالی وارد این بازی می‌شود که با شش امتیاز حاصل از پیروزی یک برصفر مقابل الفتح و الوحده امارات در صدر گروه قرار دارد.
الشرق نکته برجسته در تیم استقلال خوزستان را وجود آلویس نانگ بازیکن کامرونی این تیم می‌داند و از ابوالفضل علایی و آرش افشین و فرشاد سالاروند به عنوان دیگر بازیکنان برجسته نماینده کشورمان اسم برده است.

لخویا امسال برای ششمین بار پیاپی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. این تیم اولین بار در سال ۲۰۱۲ وارد مسابقات شد که مهمترین دستاوردهای آن صعود به مرحله یک چهارم نهایی در سال ۲۰۱۵ بود که در دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال عربستان ۶ - ۳ شکست خورد و حذف شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار