رئیس‌ جمهور موقت کره‌جنوبی با استعفای کابینه رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تایمز؛ "هوانگ کیو آهِن"، رئیس‌ جمهور موقت کره‌جنوبی، با درخواست 12 نفر از مشاوران ارشد خود برای استعفای دسته‌جمعی اعضای کابینه "پارک گئون هه"، رئیس جمهور برکنار شده، مخالفت کرد. رئیس جمهور موقت معتقد است این کار مشکلات امنیتی و اقتصادی بسیاری برای کره جنوبی به بار می‌آورد.

"کیو آهِن" که نخست‌وزیر کره‌جنوبی نیز هست، پس از رد درخواست استعفای دسته‌جمعی اعضای کابینه دولت، تأکید کرد: بلافاصله بعد از برکناری رسمی "گئون هه" این کار به صلاح نیست و اولویت کشور بر روی مسائل امنیتی و اقتصادی متمرکز است.

به دنبال برکناری "پارک گئون هه"، به اتهام فساد مالی و سوء‌استفاده از قدرت، رئیس دفتر، مشاور ارشد امنیت ملی، رئیس تیم امنیت ریاست‌جمهوری و تعداد دیگری از مشاوران ارشد دولت کره جنوبی از "کیو آهِن" خواستند تمام اعضای کابینه که احتمال می‌رود در موارد اتهام رئیس جمهور قبلی با او مشارکت داشته باشند، نیز استعفا دهند. 

دفتر رئیس‌جمهور موقت کره‌جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این کار نشان‌دهنده اختلاف و چند دستگی در کشور است و ممکن است مورد سوء‌استفاده برخی افراد قرار بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار