معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنائی‌ عنوان کرد: بیش از 74 درصد نوآموزان‌ سابقه حضور در دوره‌های قبل از دبستان را داشته‌اند.

محمد‌حسن عظیم‌عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنائی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نتایج سنجش نوآموزان‌ امسال اظهار داشت: بیشترین زمینه مشکوک مربوط به بحث آمادگی تحصیلی بوده و در مجموع از میان 99 هزار و 462 نفر در نهایت پنج هزار و 479 نفر به مدارس استثنائی معرفی شدند.

وی ادامه داد: مجموعا بیش از یک میلیون و 450 هزار نفر در طرح سنجش شرکت کردند که از این تعداد یک میلیون و 250 هزار نفر مربوط به دانش‌آموزان اول دبستان و 209 هزار نفر مربوط به پیش‌دبستانی است.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنائی‌ گفت: عمده‌ترین مشکل در میان سنجش آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی و مسائل جسمی – حرکتی مسئله سنجش آمادگی تحصیلی بوده و بطور کلی بیشترین آمار در مدارس استثنائی مربوط به دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی است.

وی تصریح کرد: یکی از آمارهای بسیار مهم سابقه قبل از دبستان است یعنی نوآمو‌زان پیش از ورود به مدرسه دوره‌های آموزش مهدکودک‌ و پیش‌دبستانی را گذرانده باشند که با احتساب اطلاعات 74.4 درصد افراد این سابقه را داشتند.

عظیم‌عراقی بیان کرد: امسال نوبت‌گیری بطور الکترونیکی انجام شد و سعی داریم این روند برای سال آتی نیز تداوم داشته باشد و خطاهای‌ آن را به کمترین‌ میزان برسانیم.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنائی‌ با بیان اینکه هزار و 206 پایگاه سنجش در کشور فعالیت می‌کند، اظهار داشت: از این میان 270 پایگاه مربوط به سنجش نوآموزان‌‌ پیش‌دبستانی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار