دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی طی بازدید نوروزی از بخش‌هاي مختلف این معاونت، از مجموعه‌های «نگارستان 3» و «برای اقدام» رونمایی كرد.

رونمایی از مجموعه‌های «نگارستان 3» و اقتصاد مقاومتي «برای اقدام»
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما؛ دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی طی بازدید نوروزی از بخش‌هاي مختلف این معاونت، ضمن ارزیابی اقدامات صورت گرفته و حضور در بخش‌های مختلف، به صورت رو در رو با مدیران و کارکنان به گفت‌وگو پرداخت و مسائل و موضوعات این معاونت را در این گفت‌وگوها مورد توجه قرار داد.

در حاشیه این بازدید از مجموعه‌های «نگارستان 3» و «برای اقدام» رونمایی شد.

مجموعه سوم نگارستان با مدت زمان 4 هزار و 800 دقیقه معادل 80 ساعت شامل مستندهایی پیشرو است که بیش از پیش نشان‌گر ظرفیت و توانمندی مراکز استان‌ها در ساختار «مستند» است، توجه به ساختار رسانه‌ای در تولید این آثار علاوه بر پر بار کردن قاب تصویر شبکه‌های مراکز استان‌ها، به حضور پررنگ و اثرگذار در شبکه‌های سراسری انجامیده و پرداخت هنرمندانه به سوژه‌های مهم و جذاب، حضور موفق این آثار در جشنواره‌های داخلی و خارجی و کسب جوایز متعدد ملی و بین‌المللی را موجب شده است. 

تنوع این تولیدات به گونه‌ای است که ضمن برجسته‌سازی زمینه‌های تاریخی، اجتماعی و فرهنگی هر استان، به بازنمایی و تبیین ارزش‌ها و فرهنگ ایرانی - اسلامی معطوف است، در چنین شرایطی به لحاظ کمی و کیفی، خودباوری و خوداتکایی در هنرمندان مراکز استان بارور و موجب پویایی شبکه‌ها شده است که به تعبیری می‌توان گفت این پویایی و خودباوری از طریق اثر ساخته شده، در ضمیر مخاطب نیز نقش می‌بندد. 

مجموعه «برای اقدام» نیز شامل 1200 دقیقه معادل 20 ساعت، بر مبنای اولویت و ضرورت گفتمان «اقتصاد مقاومتی» پایه‌گذاری شده و به پیروی از الگو و راهکار استقلال اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری برای نظام اقتصادیِ پیشِ رو، به نگاهِ مستندِ 70 فیلم‌ساز مراکز استان‌ها به این مقوله پرداخته است.  در این مجموعه هر یک از مراکز با حداقل دو عنوان فیلم، از دو رویکرد به ظرفیت‌های استان خود نگاه کرده‌اند.

در رویکرد نخستین، تصویرسازی از «فرایند توفیق» پروژه‌های موفق استانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت، دامداری، گردشگری، صنایع غذایی، صنایع دستی و ....، در اشکال مختلف اعم از کارخانه‌ها، کارگاه‌های کوچک و متوسط، کارآفرینی، صادرات، بسته‌بندی و شرکت‌های دانش‌بنیان مدنظر قرار گرفته و چگونگی و چرایی موفقیت‌های این پروژه‌های اقتصادی و جزئیات مراحل موثر در این فرآیند مورد تاکید بوده‌اند.

در رویکرد دوم، به عنوان نقدی درون گفتمانی فرایند و چرایی برخی پروژه‌های «ناموفق» استانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی شامل پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های معطل مانده، نیمه کاره، در آستانه تعطیلی، ورشکسته و یا ظرفیت‌های اقتصادی استفاده نشده و بر زمین مانده استان مورد آسیب‌شناسی و تحلیل قرار گرفته و ظرفیت‌ها و موقعیت‌های ویژه در معرض مخاطره و پیامدهای آن‌ها یادآور شده‌اند.

*****
همچنين؛


پنج پروژه جدید حوزه فنی معاونت امور استان‌های صدا و سیما با حضور دکتر دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی به بهره‌برداری رسیدند.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما، مراسم رونمایی و بهره‌برداری از پنج پروژه جدید حوزه فنی این معاونت امروز با حضور دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی برگزار شد.

از جمله این پروژه‌ها می‌توان به اتاق سرور، سیستم‌های صوتی و تصویری اتاق جلسات مرکز سیمای استان‌ها، سامانه تیکتینگ و خدمات مکانیزه و نیز سامانه آرشیو دیجیتال اداره کل صدا اشاره کرد.

اتصال معاونت امور استان‌ها به شبکه فیبری سازمان صدا و سیما نخستین پروژه‌ای بود که با حضور دارابی به بهره‌برداری رسید؛ با این امکان، سیگنال صدا و تصویر مراکز استان‌ها و شبکه‌های سراسری در بستر فیبر نوری دریافت می‌شود.

تا قبل از این سیگنال‌رسانی به صورت ماهواره‌ای و با استفاده از ریسیورهای خانگی انجام می‌شد که از کیفیت و ایمینی پایینی برخوردار بودند.

این پروژه توسط حوزه فنی معاونت با مشارکت معاونت توسعه و فناوری رسانه به انجام رسیده است.

دومین پروزه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید،  بازسازی اتاق سرور معاونت امور استان‌ها بود؛ از آنجا که اتاق سرور معاونت که محل تجمیع سرویس‌هایی نظیر مانیتورینگ، Lan-tv ،آرشیو و تامین، Ftp و ... هستند، ایمنی و استانداردی از نظر برق، cooling، ارت، UPS و کف کاذب نداشت، با مرمت و بازسازی اتاق مذکور مطابق با استانداردهای روز، نسبت به تامین امکانات مذکور اقدام شد.

نصب و راه‌اندازی سیستم صوت و تصویر اتاق جلسات مرکز سیمای استان‌ها دیگر پروژه‌ای بود که در حوزه فنی به انجام رسیده و شامل تجهیز اتاق جلسات مرکز سیمای استان‌ها به سیستم صوت و تصویر هوشمند با امکانات ضبط با کیفیت است.

امروز همچنین از اپلیکیشن سیما و صدای مراکز با حضور دکتر دارابی رونمایی شد؛ این نرم افزار با همکاری معاونت توسعه و فناوری رسانه اپلیکیشن سیما و صدای استان‌ها تولید شده و قابلیت نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه و تبلت با سیستم عامل اندروید را دارد.

علاوه بر این چهار پروژه، سامانه تیکتینگ و خدمات مکانیزه هم با حضور دارابی به بهره‌برداری رسید؛ با همکاری معاونت توسعه و فناوری رسانه سامانه Ticketing راه‌اندازی شده است. با این امکان، تمام سخت افزارهای معاونت شناسنامه‌دار خواهند شد به طوری که خدمات فنی به صورت مکانیزه ارائه و پیگیری می‌شوند.


انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار