می‌توان بزرگترین اتفاق ادبی در سال 95 را برگزاری منظم و مستمر «شب‌های شاعر» توسط موسسه هنری رسانه‌ای اوج عنوان کرد.

رضا اسماعیلی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درخصوص سال 95 و مهمترین اتفاق ادبی آن اظهار داشت: اگر بخواهیم در این سال بزرگترین اتفاق ادبی را برشمریم شاید اغراق نباشد که به برگزاری منظم و مستمر «شب‌های شاعر» توسط موسسه هنری رسانه ای اوج اشاره کنیم. مراسمی که به همه طیف های ادبی خانواده انقلاب توجه کرد و در آن همه شاعران و نویسندگان خیمه ادبیات انقلاب اسلامی دیده شدند.

وی افزود: نکوداشت ها و بزرگداشت هایی که توسط این موسسه صورت گرفت موجب وفاق، همدلی و تقویت گفتمان انقلاب شد و به طور کلی می توان گفت برگزاری آن یکی از بهترین و خجسته ترین اتفاقاتی بود که در سال 95 افتاد. ان شاالله در سال جدید شاهد باشیم که سایر نهادها نیز برنامه های این چنینی را برای بزرگداشت و تکریم اصحاب فکر، فرهنگ، شاعران و نویسندگان برگزار کنند.

اسماعیلی ادامه داد: در سال 95 اولین مجموعه شعرم با عنوان «سمت روشن دنیا» در حوزه شعر آزاد به صورت مستقل به چاپ رسید. البته در مجموعه های قبلی هم اشعاری از من در این حوزه منتشر شده بود ولی این کتاب اولین مجموعه ای است که دربردارنده 224 قطعه شعر آزاد با موضوع اجتماعی است. همچنین خداوند توفیق داد تا بتوانم در حوزه شعر دینی و آیینی گام های بلندتری بردارم و مقالات و یادداشت های فراوانی را به جهت معرفی هرچه بیشتر این حوزه و شاعران آن ارائه نمایم.

این شاعر در پایان پیرامون بزرگترین آرزوی خود در سال جدید خاطرنشان کرد: بزرگترین آرزوی من این است که به فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی که در واقع شاخصه هویت و شناسنامه فرهنگی ماست بهای بیشتری داده شده و از مظلومیت و مهجوریت آن جلوگیری شود. امیدوارم مسئولان، سیاستگذاران و متولیان فرهنگی به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانیم با احیای شکوهمندی و اعتبار جهانی این حوزه شاهد جهانی شدن چهره شاعران و نویسندگان کشورمان باشیم. ان شاالله سال آینده سالی پربار و پربرکت برای زبان و ادب فارسی باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار