پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع عراق در عملیاتی غافلگیرکننده یک کلیسای واقع در جنوب غرب موصل را از چنگال داعش آزاد کردند.

آزادسازی کلیسای ام المعونه در جنوب غرب موصل
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العراقیه پس از آنکه گروه تروریستی داعش از کلیسای ام المعونه در جنوب غرب موصل به عنوان مقری برای صدور اوامر خود برای مردم و مکانی برای شکنجه مخالفان استفاده می کرد؛ نیروهای دلاور امنیتی عراق شبانه در عملیاتی منحصر به فرد و غافلگیرکننده این کلیسا را آزاد کردند.

امجد نهاد، خبرنگار العراقیه در گزارشی در این باره گفت تیم شبکه العراقیه برای رسیدن به کلیسای ام المعونه در مرکز منطقه الدواسه نزدیک مجتمع ساختمان های دولتی از یک مسیر پرخطر عبور کرد. 

خبرنگار تصریح کرد: «خیابانی را پشت سر گذاشتیم که در آن شمار زیادی نیروهای تک تیرانداز حضور داشتند اما خدا را شکر به این مکان رسیدیم و ما نزدیک کلیسا هستیم. این کلیسا تخریب شده است اما برخی آثار آن هنوز پابرجاست.»

این کلیسا پس از آن آزاد شد که گروه تروریستی داعش از آن به عنوان مقری برای صدور حکم و تازیانه زدن مردم و قتل آنها استفاده می کرد.

یکی از نیروهای امنیتی عراقی اظهار داشت: «گروه داعش از این کلیسا به عنوان مقری برای صدور حکم و مجازات برادران مسیحی مان در شهر موصل استفاده می کرد. داعش انواع مجازات ها را شامل قطع سر، قطع دست و پا، مصادره دارایی ها، پرداخت خون بها و دیگر مجازات ها را بر ضد مسیحیان اعمال می کرد.»

خبرنگار افزود بیشتر تروریست های داعش پیش از فرار در عملیات ویژه شبانه و غافلگیرکننده نیروهای پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع در برابر کلیسا کشته شدند.

یکی دیگر از نیروهای نظامی عراق گفت: «ماموریت کنونی ما این است که اگر خدا بخواهد به طرف دیگر محورها و پس از آن به سمت باب الطوب و الدواسه پیشروی کنیم. ما در  استانداری و مقر شورای استانداری، پرچم عراق را به اهتزاز درآوردیم و اگر خدا بخواهد مقر در کنترل ما است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار