مرجع تقلید شیعیان گفت: تمام مسئولیت حفظ و صیانت از آرا مردم برعهده مسئولان است‌.

تمام مسئولیت حفظ و صیانت از آرا مردم برعهده مسئولان است‌
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی استان قم، با تأکید به در نظر گرفتن دستورات خداوند و اطلاع کافی از قران کریم برای همه اظهار داشت: خداوند متعال به‌عنوان خالق بشر هر آنچه را که برای انسان لازم بوده را در اختیار  او قرار داده است.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هدف خداوند از بعثت پیامبران و انتخاب امامان(ع) افزود: تمام پیامبران و امامان(ع) برای بیان همین دستورات و راهنمایی درست بشر مبعوث شده‌اند و ما باید با پیروی و شناخت درست از آن‌ها تا جایی که می‌توانیم جلوی خطا و اشتباهات خود را بگیریم.
 
استاد برجسته حوزه بابیان 4 اصل اساسی در قرآن خاطرنشان کرد: نخستین و دومین اصل اساسی در اسلام و دین ما خواندن نماز و روزه و پرداخت خمس و زکات است که الحمدالله در کشوری هستیم که همه مسئولان کشوری ما پایبند به این دو اصل اساسی دین هستند و باید تمام تلاش خود را در اجرایی کردن دو اصل دیگر دین داشته باشند.
 
وی با اشاره به بصیرت و آگاهی مطلق خداوند به همه امور بیان کرد: اصل سوم از این چهار اصل اعتقاد و در نظر گرفتن این واقعیت است که خداوند بر همه امور و کارهای انسان نظر و دقت دارد و کاری که انسان انجام می‌دهد در پیشگاه خداوند روشن و باقی است.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی اصل چهارم دین را باقی ماندن همه اعمال در نزد خداوند دانست و گفت: کسانی که متصدی انتخابات هستند، بدانند باید در همه امور و کارها این دو اصل را در نظر بگیرند و اعتقاد داشته باشند خیلی زود باید در پیشگاه خداوند برای عملکرد خود  پاسخگو باشند.
 
وی با لزوم رعایت امانت مردم در جریان انتخابات عنوان کرد: البته این ذات نوع بشر است که می‌خواهد همه‌چیز به نفع و خواست خود انجام بگیرد و این واقعیت برای هیچ‌کس استثنا نیست و همین امر کار و مسئولیت اعضای ستاد انتخابات و ناظران بر انتخابات را برای حفظ و صیانت از آرای مردم سنگین‌تر می‌کند.
 
استاد برجسته حوزه مسئولان در ستاد اجرایی و شورای نگهبان و مجلس به‌عنوان تأییدکنندگان شرکت‌کننده در انتخابات را مورد خطاب قرارداد و بیان کرد: چنانچه در انتخاب درست و شایسته افراد و یا درست اجرانشدن این انتخابات دچار خطا شوید باید شما در پیشگاه خداوند پاسخگو باشید نه مردم و این اصل مسئولیت شمارا سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.