مالزی: مذاکرات با کره شمالی برای آزادی اتباعمان ادامه دارد

معاون نخست وزیر مالزی از ادامه مذاکرات با کره شمالی برای آزادی 9 شهروند مالزیایی خبر داد که اجازه خروج از پیونگ‌یانگ را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مالزی امروز دوشنبه از ادامه مذاکرات با کره شمالی برای آزادی 9 شهروند مالزیایی در این کشور خبر داد که به علت صدور دستور ممنوعیت خروج اتباع مالزی از کره شمالی، در این کشور سرگردان شده اند. 

احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر مالزی، امروز با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: «مذاکرات با طرف کره شمالی در این باره همچنان ادامه دارد، اولویت اصلی ما حفظ جان و سلامتی 9 تبعه مالزی است که در پیونگ‌یانگ هستند.»

روابط میان دو کشور از زمان تحقیقات درباره قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در کوالالامپور تیره و تار شده است. کره شمالی خشمگین از اقدام پلیس مالزی در بازجویی از اتباع کره شمالی مطنون به دخالت در این پرونده، خروج اتباع مالزی را از مرزهای این کشور ممنوع کرده است. 

مالزی همچنین سفیر کره شمالی را از این کشور اخراج کرد، ولی نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی، هفته گذشته در چارچوب تلاش برای بهبود روابط گفت مناسبات قطع نشده و گفتگوها میان دو دولت برای حل وفصل  اختلافات ادامه دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار