یک متخصص تغذیه معتقد است، نانوایی‌های سنتی با توجه به افزایش جمعیت و مشکلاتی که دارند دیگر جوابگو نبوده و باید تعطیل شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛یحیی پاسدار متخصص تغذیه با بیان اینکه پخت نان سنتی با توجه به شرایط امروز جامعه دیگر جوابگو نیست، گفت: پخت نان سنتی برای جمعیت کم شدنی است.

وی افزود: امروزه با توجه به افزایش بسیار جمعیت، پخت این نوع نان عملا با توجه به مشکلاتی که به دنبال دارد پاسخگو نیست.

پاسدار تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت تعداد نانوایی‌ها بسیار افزایش یافته که باید هم افزایش یابد، اما قطعا کارشناس بهداشت کافی برای بازرسی از این تعداد نانوایی وجود نخواهد داشت.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: علاوه بر این به دلیل عدم نظارت صحیح علاوه بر مشکلات بهداشتی، از کیفیت این نوع نان هم به شدت  کاسته شده است. چه در بحث نوع پخت، چه در مدت زمان عمل آوری خمیر، چه در مدت زمان ماندگاری و میزان قابلیت هضم نان و چه در بحث فاکتورهایی که برای جذب آهن و روی مورد نیاز است.

پاسدار افزود: چنانچه بتوان تمامی نانوایی‌های سنتی را در یک یا چندکارخانه پخت نان متمرکز کرد، قطعا مشکلات این حوزه تا حدی زیادی کاسته خواهد شد، در این چند کارخانه به راحتی می‌توان تعدادی کارشناس تغذیه و بهداشت قرار داد و تمام مراحل پخت نان را رصد و در صورت تخلف با آنها برخورد کرد.

پاسدار افزود: این نوع نان‌ها با دقتی که در عمل آوری خمیر آنها انجام شده و برخی مواد مورد نیاز از جمله آهن به خمیر آن اضافه می شود، از نظر بهداشتی و کیفیت مناسب تر خواهند بود.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.