رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : موضوع استیضاح شهردار سابق اصفهان را دیگر باید بایگانی کرد ، با وجودروابط انسانی که میان افراد حاکم است اما در موارد قانونی هیچ مسامحه‌ای وجود ندارد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی در جمع خبرنگاران گفت: در آن مقطع شورای شهر درصدد استیضاح شهردار سابق اصفهان بود و او را استیضاح کرد که شهردار جدید درصدد استفاده از امکانات شهرداری گام برداشت .

 وی ادامه داد:  همه اعضای شورای شهر اصفهان در تغییر شهردار سابق مشارکت کردند و از تلاش‌های شهردار جدید اصفهان حمایت کرده‌اند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد : شهردار جدید توانست خواسته های ما را بر آورده کند و باید موضوع استیضاح شهردار سابق را فراموش و بایگانی کنیم.
در این نشست خبری که با ابتکار روابط عمومی شورای شهر معضلات و مشکلات مردمی در قالب مصاحبه ایی با مردم  به نمایش در آمده بود شهروندی موضوع توجه به مناطق محروم را مطرح کرد که امینی از اختصاص80 میلیارد تومان بودجه برای سال  96 در همین راستا خبر داد.

امینی در خصوص زاینده رود ابرازکرد: منابع حوضه آب زاینده‎رود در طول دهه‌های مختلف در اثر سلایق مدیریت به درستی مدیریت نشده و مازاد ظرفیت در اختیار دولت‌ها آب فروخته شده است.

وی تصریح کرد: مقصر خشکی زاینده‌رود فرد یا شخص خاصی نیست و مقصران زیادی در این خصوص وجود دارد و وضعیت کنونی کشور برای حل این معضل وضعیت مناسبی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص رفع خشکی زاینده‌رود بیان کرد: شرح وظایف شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا ابلاغ شده و این شورا درصدد تصمیم‌گیری در این خصوص است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه صحبت هایش به بحث آلودگی کلان شهر اصفهان اشاره  کرد و افزود : امروز هر خانواده دارای 2 یا 3 خودرو است و تمایل به استفاده از خودرو به صورت تک‌سرنشین به شدت در حال افزایش است و این امر باعث افزایش آلودگی هوا خواهد شد.

وی اظهارداشت: شهر اصفهان به یک پارکینگ تبدیل شده و هرچه قدر خیابان و فضای سبز ایجاد شود باز هم نمی‌توان وضعیت آلودگی هوا را بهبود داد.

امینی افزود: اتوبوس‌هایی با عمر 15 سال در شهر اصفهان وجود دارد که این اتوبوس‌ها در هر لحظه ممکن است از نظر ایمنی مخاطره‌آمیز باشند و از همین رو 500 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شهر اصفهان شد.

وی همچنین در خصوص میزان در آمد اعضای شورا و شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: حقوق  شهردار اصفهان 3 میلیون و 470 هزار تومان است که مجموعاً با احتساب دیگر موارد ایشان 6 میلیون و 300 هزار تومان دریافت می کند و حق العمل جلسات شورا نیز بین 2.5 تا 3 میلیون تومان است.

رییس شورای اسلامی شهر از اضافه کردن 500 دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان و حومه خبر داد و گفت: بسیاری از اتوبوس های اصفهان فرسوده است  و عمر بالای 15 سال دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.