طرح اوباما که یک طرح پوشش خدمات درمانی و پزشکی به آمریکایی‌ها در زمان اوبامای دموکرات بود در دولت جدید جهموری خواهان طرفداری ندارد و می‌رود تا به یک پرونده در بایگانی تبدیل شود.

طرح جدید جمهوری‌خواهان آمریکایی در مقابله با طرح سلامت اوباما
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا در نظر دارند تا لایحه جدیدی تصویب کنند که طرح بهداشت اوباما را لغو می‌کند و طرح جدیدی به نام World's Greatest Healthcare Plan of ۲۰۱۷ را به تصویب برسانند.
 
نماینده‌های سنا و گروه تدوین کننده این طرح وعده داده‌اند که اجرای آن موفقیت آمیز‌تر از طرح اوباما است، اما منتقدان اعتقاد دارند اجرای طرح جدید می‌تواند باعث عدم بهره گیری میلیون‌ها آمریکایی از خدمات بیمه شود.
 
از جمله مخالفان طرح جدید انجمن پزشکی آمریکا است که اعتقاد دارند اجرای این طرح باعث نابودی دستاوردهای طرح ترامپ و از دست رفتن پوشش بیمه میلیون‌ها نفر می‌شود.
 
این طرح در روز دوشنبه هفته گذشته توسط دونالد ترامپ رئیس جهوری آمریکا معرفی شده است و نیاز به حد نصاب رسیدن برای تصویب را دارد.
 
شان اسپایسر سخنگوی جدید وزارت امور خارجه با افتخار اعلام کرده است که لایحه بهداشت در دولت جدید تن‌ها ۵۰ صفحه است در مقابل با طرح Obamacare که در سال ۲۰۱۰ بیش از ۹۰۰ صفحه بود.
 
وزیر جدید بهداشت و خدمات انسانی آمریکا Tom Price نیز اعلام کرده است که طرح جدید بسیار بهتر از طرح دولت قبلی است و حجم آن کاسته شده است، همچنین مواردی که در طرح اوباما مورد علاقه مردم نبود مانند جریمه به ازای دیرکرد پرداخت هزینه بیمه در طرح جدید تعدیل شده است.
 
بسیاری از سناتورهای آمریکایی از حزب دموکرات اعتقاد دارند طرح جدید سلامت دولت ترامپ همان اشتباهات دولت اوباما را دارد و در عمل عده زیادی از آمریکایی‌ها شامل سالمندان، زنان باردار، افراد رنگین پوست، افراد معلول و نیز افراد با سطح درآمد کم نمی‌توانند تحت پوشش بیمه قراربگیرند.
 
همچنین در این طرح هزینه‌های ماموگرافی، مقابله با سرطان و درمان‌های شیمی درمانی بالا رفته و افراد با سطح درآمد کم ازآن بی بهره می‌مانند.
 
این طرح تا سال ۲۰۲۰ باید به طور کلی اجرایی شود و این زمانی است که دولت ترامپ هنوز در قدرت است و کارشناسان اعتقاد دارند با وجود ضعف‌های فراوان امکان اجرای این طرح کم است.
 
کارشناسان اعتقاد دارند تعویض طرح سلامت اوباما در این برهه زمانی اشتباه است و می‌تواند تمامی دستاوردهای آن از سال ۲۰۱۰ را نابود کند، بیش از نیمی از مردم آمریکا از این طرح استفاده کرده و میزان رضایتمندی از آن بالا بوده است، اما اکنون مردم آمریکا نگران هستند که در طرح جدید آیا شرایط برای آن‌ها بهبود پیدا می‌کند یا نه و نوعی عدم اطمینان و نگرانی در جامعه آمریکا و حتی بین پزشکان و کادرهای درمانی نیز به وجود آمده است.
 
در طرح جدید میزان مرخصی فرد بیمار هنگام بیماری از محل کار کاهش پیدا کرده و چنانچه بیش از ۶۳ روز از محل کار خود غیبت داشته باشد هزینه مرخصی به او تعلق نمی‌گیرد.
 
اکنون بحث و اختلاف نظر بین دو حزب آمریکایی با تصویب یا ابطال این طرح جدید وجود دارد و هنوز به طور دقیق نمی‌توان از اجزایی شدن طرح ترامپ اطمینان پیدا کرد.
 
منبع: independent
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار