مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در بیش هزار مدرسه استان سمنان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت : این کنگره‌ها با محور شهید و شهادت در سطح مدارس استان برگزار شد.

وی با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان گفت: برپایی یادواره‌های شهدا یکی از اقداماتی است که می‌تواند در این راستا مهم و اثرگذار باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا افزود: شهدا گنج‌های الهی هستند که حق زیادی بر گردن همه ما دارند و ما امروز امنیت کشور را مرهون جان‌فشانی این دلاورمردان هستیم لذا یکی از کارهای مهمی که در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان باید صورت گیرد برگزاری یادواره‌های شهدا است.

جهان با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال توطئه علیه کشور و انحراف نسل جوان است افزود: شهدا بهترین الگو برای جوانان هستند و باید این الگوها به‌درستی برای جوانان معرفی شوند.

وی به برخی از اهداف برگزاری یادواره شهدا در سطح مدارس استان سمنان اشاره کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، الگوسازی شهدا برای نسل جوان جامعه، انتقال فرهنگ عاشورایی، ارج نهادن به ایثارگران و غیره برخی از اهداف برگزاری این یادواره‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از وجود 622 شهید دانش‌آموز و 134 شهید فرهنگی در استان سمنان خبر داد و افزود: مردم استان سمنان در همه عرصه‌های انقلاب و به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.