مدیر کل دفتر متوسطه اول که از آموزش 250 مربی در سطح کشور در عرصه کارآفرینی و توجه به آموزه‌های مبتنی بر این مسئله به دانش‌آموزان خبر داد.

آموزش کارآفرینی به 250 مربی در سطح کشور/ توجه به آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های کارآفرینیعظیم محبی مدیر کل آموزش متوسطه اول در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توجه به درس کار و فناوری و عرصه کارآفرینی در میان دانش‌آموزان اظهار داشت: با توجه به اینکه این درس چهارمین سال را در برنامه درسی دانش‌آموزان به خود اختصاص داده، رویکردهای آن با نظام تعلیم و تربیت به طور کامل پیوند زده شده است.

وی ادامه داد: معلمان این درس اغلب در رشته مرتبط با این رشته یا حرفه و فن سابق فعالیت داشته‌اند و در کنار این مسئله دوره‌های آموزشی نیز برای آنها تعریف شده است.

مدیر کل آموزش متوسطه اول گفت: در کنار این آموزش‌ها 250 مربی در سطح کشور برای کارآفرینی و آموزش آن به دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفتند و با طرحی موسوم به کاشف دستاوردهای دانش‌آموزی در عرصه کارآفرینی ارائه می‌شود.
 
محبی با اشاره به اینکه پس از دوره‌های آموزشی کارآفرینی از طریق پژوهش سرا دنبال می‌شود، تصریح کرد: باید آموزش‌های کاری به مدیران و مربیان ارائه گردد تا این مسئله به عنوان یک فرهنگ به دانش‌آموزان تفهیم شود.

مدیر کل آموزش متوسطه اول گفت: در درس کار و فناوری نیز چندین پودمان در نظر گرفته شده که در آن دانش‌آموزان ضمن آشنایی با مسائل مربوط به کار و فناوری با امکان کارآفرینی آشنا می‌شوند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش دانش‌آموزان برتر در این عرصه و به طور کلی موفق در عرصه‌های پژوهشی و کارآفرینی را همواره مورد توجه قرار می‌دهد و در شرایط ممکن به معرفی آنها می‌پردازد البته در مقطع دانش‌آموزی انتظار کارآفرینی در سطوح بالا را نداریم و صرفا آشنایی با این عرصه برای دانش‌آموزان را هدف قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار