وزیر امور خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (‌برکسیت) از آمادگی لندن برای رویارویی با همه چالش‌های پس از برکسیت خبر داد.

آمادگی لندن برای رویارویی با همه چالش‌های برکسیت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وزیر امور خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (‌برکسیت) روز یکشنبه اعلام کرد انگلیس برای «همه چالش ها» از جمله احتمال آنکه پس از مذاکرات برکسیت هیچ توافق تجاری با بروکسل حاصل نشود، خود را آماده کرده است. 

دیوید دیویس گفت: «ما خود را برای هرگونه چالش احتمالی آماده کرده ایم. نه تنها گروه من، بلکه کل دولت برای این موضوع آماده است.»

کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس پیشتر روز یکشنبه دولت انگلیس را متهم کرده بود به حد کافی خود را برای سناریوی شکست مذاکرات با بروکسل آماده نکرده است. 

این کمیته که متشکل از نمایندگان محافظه کار و حزب کارگر هر دو مجلس عوام و اعیان انگلیس است، هشدار داد «احتمال اینکه توافق حاصل نشود زیاد است و به همین دلیل دولت باید خود را برای آن آماده کند. اما درحال حاضر هیچ نشانه ای در این خصوص وجود ندارد و نمی توان این گزینه را چندان جدی تلقی کرد.»

دیویس اعلام کرد چنین شکستی پیامدهای «مخربی» بر لندن و اتحادیه اروپا خواهد داشت. 

با وجود آنکه ترزا می، نخست وزیر انگلیس می گوید درباره نتیجه مذاکرات خوش‌بین است، اما می گوید «توافق نکردن» را به «توافق بد» با بروکسل ترجیح می دهد. 

نمایندگان پارلمان انگلیس دوشنبه در شور دوم قرار است طرحی را که به لندن اجازه می دهد روند جدایی از اتحادیه اروپا را آغاز کند، بررسی کنند. این طرح ممکن است شامگاه دوشنبه به طور قطعی توسط دو مجلس عوام و اعیان انگلیس تصویب شود و از روز سه شنبه راه برای روند احتمالی برکسیت آغاز شود. 

دیوید دیویس با وجود این از تأیید هرگونه تاریخ قطعی برای آغاز اجرای برکسیت خودداری کرد. وی از نمایندگان خواست در آستانه مذاکرات ترزا می را «در انجام دادن اقداماتش آزاد بگذارند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار