مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهوازگفت: با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال سازمان آتش‌ نشانی مانند سایر دستگاه‌های مرتبط، خود را برای شبی خاص شبی شاد اما بی‌خطرآماده می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛امیر نجفی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: چهارشنبه سوری شبی است که می‌توان با رعایت نکاتی ساده و آسان آن را به شبی خاطره ساز، به یاد ماندنی و مفرح تبدیل ساخت یا با بی‌تدبیری، عدم کنترل رفتارهای حادثه ساز و غیر معقول آن را به شبی سیاه و دردآور برای خود یا سایران رقم زد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان داشت: استفاده از مواد محترقه از جمله ترقه، فشفشه همواره احتمال انفجار این مواد را در شرایط و حالات پیش‌بینی نشده فراهم می کند.

نجفی بیان کرد: آلودگی شدید صوتی، استرس و تشنج‌های روحی، خسارات مالی فراوان، نقض حقوق شهروندان و صدمات بی شمار جانی و در برخی از موارد فوت افراد، ره‌ آورد برگزاری غیرمتعارف و غیر اصولی این مراسم است.

وی عنوان داشت: بالاترین آمار آسیب دیدگان را افراد تماشاچی و عبوری و بیشترین اعضا صدمه دیده را دست، صورت و چشم اشخاص تشکیل می ‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز یادآور شد: آماده باش ۱۰۰ درصدی کلیه نیروهای ایستگاه‌های عملیاتی از ۲۳ تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری، به کارگیری نیروهای عملیاتی و ستادی خارج از شیفت کاری و در حال استراحت، تجهیز تمام خودروهای اداری به کپسول اطفاء حریق و استفاده در گشت شهری و همچنین گشت معاونین و مدیران عملیاتی سازمان و کنترل وضعیت لحظه به لحظه شهر و اعلام به مرکز فرماندهی ۱۲۵ از جمله اقدامات ویژه و خاص چهارشنبه سوری امسال است.

نجفی ادامه داد: استقرار ۱۰ دستگاه خودروی اطفاء حریق در نقاط پر خطر و حادثه‌خیز، استقرار ۶ تیم موتور سوار دو نفره مجهز به سیستم اطفای حریق پرتابل AFT در نقاط پرتردد و دارای گره‌های ترافیکی، استقرار چهار دستگاه خودروی واکنش سریع مجهز به سیستم اطفای حریق پیشرو (روت فایر) در مناطقی از جمله زیتون کارمندی، کوی ملت ، کیانپارس و سلمان فارسی نیز از دیگر اقدامات است.

وی تعامل و همکاری با دستگاه‌های انتظامی و امدادی، چاپ و توزیع ۱۰ هزار برگ بروشو توصیه و هشدار ایمنی در نقاط پرتردد و پر ازدحام، مدارس و اماکن عمومی توسط آتش نشانان، چاپ پنج هزار جلد دفتر ۴۰ برگ با مفهوم ایمنی در چهارشنبه سوری و ارسال گسترده پیامک در فضای مجازی با محتوای توصیه‌های چهارشنبه سوری و فعالسازی گروه های فضای مجازی با ارسال تصاویر و نماهنگ های تهیه شده توسط سازمان آتش نشانی اهواز را نیز به عنوان دیگر اقدامات نام برد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: چاپ و نصب ۶۰ عدد بنر توصیه و هشدار ایمنی در نقاط پر ازدحام و پر تجمع و همچنین برپایی غرفه ترویج فرهنگ ایمنی با موضوع (من هم یک آتش نشان هستم) به مدت دو شبانه روز در تاریخ های ۲۳ و ۲۴ اسفند ماه در خیابان سلمان فارسی که همزمان با ارائه هشدار ها و توصیه های ایمنی در خصوص چهارشنبه آخر سال به توزیع دفترچه ایمنی، برشورهای جذاب توصیه ای و غیره می پردازند هم از دیگر اقدامات ما برای چهارشنبه سوری امسال است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.