سه شکارچی غیر مجاز در شهرهای نیشابور و فریمان دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مهدی نوربخش رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: شکارچی قوچ وحشی توسط مامورین یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش حیدری دستگیرشد.
وی افزود: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وقوع تخلف شکار و صید در ارتفاعات یکی از روستا‌های اطراف پناهگاه حیات وحش حیدری در منطقه آزاد؛ پس از هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب، ماموران یگان به محل اعزام شدند.
رئیس حفاظت محیط زیست نیشابورگفت:با همکاری نیروهای پاسگاه انتظامی شهر بار در بازرسی از منزل این متخلف شکار و صیددر روستای درخت جوز بقایای لاشه یک راس قوچ وحشی کشف و ضبط شد.
نوربخش افزود: از این متخلف شکار و صید یک قبضه اسلحه دولول غیر مجاز؛ تعداد دو عدد جلد سلاح؛ یک دستگاه دوربین شکاری؛ تعداد ۶ عدد فشنگ چهار پاره غیر مجاز؛ دو عدد فشنگ ساچمه زنی کالبیر ۱۲؛ یک عدد کاپشن آغشته به خون شکار نیز کشف و ضبط شد.
وی گفت: شکارچی متخلف دستگیر و با حکم قضایی بازداشت شد و با توجه به آثار و شواهد موجود دستگیری سایر متخلفین این پرونده در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست نیشابور است.
جواد ستوده رئیس حفاظت محیط زیست فریمان هم از دستگیری دو شکارچی غیر مجاز پرندگان وحشی در محور مشهد فریمان خبر داد وگفت:ماموران یگان حفاظت طی متوقف سازی یک دستگاه خودرو مشکوک و بازرسی آن لاشه ۱۶ قطعه چکاوک وحشی به همراه یک قبضه اسلحه بادی را کشف کردند.
وی افزود: مراتب پس از صورتجلسه با توجه به حوزه قضایی وقوع تخلف تحویل یگان حفاظت محیط زیست استان شد.
رئیس حفاظت محیط زیست فریمان افزود: متخلف پرونده ازجهت شکار ۱۶ قطعه چکاوک به پرداخت مبلغ ۳۲ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به حساب خزانه محکوم شد.
ستوده گفت: در ادامه مسیر به سمت مشهد نیز فردی دیگرکه اقدام به دام گذاری و صید پرندگان وحشی کرده بود شناسایی و دستگیر شد و ازوی نیز تعداد ۵ قطعه چکاوک وحشی به همراه یک رشته دام کشف و متخلف به همراه ادوات مکشوفه تحویل یگان حفاظت محیط زیست استان شد.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.